47 Waardepropositie In Figuur 14 is schematisch weergegeven wat de waarde van het concept ‘Schatzoeken’ is voor de verschillende doelgroepen. De belangrijkste doelgroep is natuurlijk de gamer. Dit is met name de gamer die graag adventure games speelt en die het leuk vindt om dit �op locatie� te spelen. Hij/ zij speelt de game primair voor eigen vermaak en met als doel om tijdens een leuke dag een schat te vinden. Indirect wordt tijdens het spel kennis opgedaan over de natuur. Bijkomend voordeel van het spel is dat de gamer een dagje buiten is. De tweede doelgroep voor het concept is de zakelijke doelgroep, de natuurondernemer. Die kan gebaat zijn bij meer bezoek aan zijn of haar natuurgebied, waardoor misschien niet in eerste instantie maar wellicht wel in tweede instantie geld verdiend kan worden aan doelgroepen die normaal gesproken minder vaak in de natuur komen. Die doelgroepen leren bovendien via de game hoe met natuur om te gaan en zo minder afval achter te laten. Overigens kan natuurlijk ook geld verdiend worden aan spelers die niet de natuur in gaan, maar die via de game verleid worden om natuurproducten te kopen of geld te doneren. privaat schat oplossing kennis wandeling bezoekers maatschappelijk verkoop donaties minder afval materieel gezondheid vermaak samen goede pr leuke dag rust uitdaging wandeling geluk altijd maatschappelijk belang dagje uit voor iedereen leuk nieuwe doelgroep modern avontuur midden in de samenleving immaterieel onmisbaar cool begrip behoefte Figuur 14 − Waardepropositie van gameconcept ‘Schatzoeken’ voor haar doelgroepen. Natuurondernemer heeft behoefte aan meer betalende bezoekers. Wil graag overbrengen wat het belang van natuur is. ontspanning leren beleving onafhankelijk Adventure gamer heeft op momenten behoefte aan een spannend, leuk spel, wat in een paar uur gespeeld kan worden en in ‘real life’ kan worden gespeeld. doel Pagina 46

Pagina 48

Scoor meer met een online winkel in uw verenigingsbladen. Velen gingen u voor en publiceerden uitgaven online.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication