48 Businessconcept Voor de beschrijving van het businessconcept gebruiken we wederom het Canvasmodel van Osterwalder (zie Figuur 15). De waardepropositie en de doelgroepen zijn in de vorige paragraaf al aan de orde geweest. Partnernetwerk Game ontwikkelaar Natuursector IVN Spelbedenker Netwerkprovider WUR Kerncompetenties Natuurterrein Natuurkennis Recreatiefaciliteiten Kernactiviteiten Avontuur Mobile game Applied game Dagje uit Beleving Kennis Kosten ICT Partnercontracten Personeel MarCom Waardepropositie Gezond Spannend Altijd Winnen Leren Groen Hierna worden de overige bouwstenen kort toegelicht. Kanalen De belangrijkste doelgroep voor het concept is de Klantrelatie Game-events Website Gameblogs Social media Bezoekerscentra Control magazine Kanalen Face-to-face Print Beurs Internet Doelgroepen Gamers - Adventure - Ontspanningzoeker Natuurondernemrs € Opbrengsten Microbetalingen Herhaaldownloads Verkoop Figuur 15 − Het businessmodel voor gameconcept ‘Schatzoeken’ volgens het Canvasmodel. (Bron: A. Osterwalder (2009), bewerking Zuivere Speeltijd). Pagina 47
Pagina 49Interactieve digi krant, deze nieuwsbrief of PDF is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar op uw website plaatsen van e-uitgaven.
607 Lees publicatie 248Home