4.2.5 Kernactiviteiten De belangrijkste activiteiten die een organisatie moet ondernemen om succesvol te opereren. Voor de visserij gaat het om het vangen en verkopen van vis. Het doel is om voldoende volume te vangen en superieure kwaliteit te leveren aan de consumentenmarkt en de zakelijke markt. Wildgevangen, echte Noordzeevis, duurzaam gevangen en vers aangevoerd, wat ook duidelijk moet terugkomen in het profiel waarmee de vis in de markt wordt gezet. Vissers voeren zelf de ketenregie en zijn daarmee ook ketenverantwoordelijk. De focus binnen het webmarketmodel zal moeten liggen op de afzet van een aantal verse vissoorten (of visproducten), die in kleine volumes worden verkocht. Het verwerken van vis kan door de vissers zelf worden uitgevoerd of worden uitbesteed. Het gaat hier om fileren, portioneren, deels diepvriezen, eventueel roken, vacumeren en verpakken. In de nieuwe businesssituatie ontstaat een efficiënte en effectieve korte visserijketen, waardoor klanten echt verse vis kunnen kopen. Vissers en klanten kunnen met elkaar communiceren; internet maakt dit mogelijk. De primaire sector zal onderling, maar ook met de zakelijke markt en met de consument, moeten samenwerken. Samenwerking en contact met kopende partijen wordt binnen het businessmodel van VersvandeVisser.nl gefaciliteerd. Figuur 4: Keten bij directe verkoop aan consument. Pagina 36
Pagina 38Interactieve web whitepaper, deze weekblad of onderzoeksrapport is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaliseren van e-onderzoeksrapporten.
551 Lees publicatie 220Home