46 eerst naar je toe komen, waardoor je wellicht weinig nieuwe doelgroepen trekt. Het zou pas spannend worden als je zo’n ontmoetingsplek creëert op een plek buiten de natuurgebieden waar de nieuwe doelgroepen gewend zijn te komen. Zoals Natuurmonumenten ondanks deed met een soort uitkijktoren op een popfestival, waarbij bezoekers elkaar met verrekijkers konden bekijken. Op het moment dat je echt van toegevoegde waarde bent voor het publiek, zal het in opstand komen als je dreigt te verdwijnen. Voor de natuursector zal het van belang zijn zich te verdiepen in de behoeftes van verschillende doelgroepen bij de afname van natuurproducten of -diensten. Door natuurconcepten te ontwikkelen die voldoen aan de verlangens van doelgroepen of ze overtreffen, creëer je toegang tot jouw product of dienstverlening en raakt je publiek betrokken. Pagina 45
Pagina 47Voor edities, online tijdschriften en handleidingen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw maandbladen.
547 Lees publicatie 218Home