33 (Bron: www.fd.nl). krijgen naast 1 dagelijks artikel, de toegang tot maximaal 10 extra artikelen per maand. De omslag was niet zonder risico. Tot dat moment had fd.nl zo’n 900.000 unieke bezoekers per maand en ongeveer 95.000 unieke bezoekers per dag, die voorheen gratis van de site gebruik maakten. Uit onderzoek bleek dat er vrijwel geen overlap was tussen de abonnees van de fysieke FD en de bezoekers van de website. Het was logisch te verwachten dat mensen die op dat moment de krant lazen niet per se meer gebruik zouden willen maken van de website. En dat de bezoekers van de website juist niet zaten te wachten op een krantenabonnement. Bovendien was het online advertentiemodel gebaseerd op het aantal doorclicks (CPM = Cost per Mille = kosten per 1.000 advertentieclicks). Een betaalde website zou het aantal bezoekers aanzienlijk kunnen verminderen, waardoor het aantal clicks ook Pagina 32

Pagina 34

Scoor meer met een web winkel in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden catalogi online.

547 Lees publicatie 218Home


You need flash player to view this online publication