32 In het algemeen wordt gedacht dat online succes vooral weggelegd zal zijn voor kranten die een specifieke niche of een specialistische markt bedienen. Daarnaast zou achtergrondinformatie of een verdieping van het nieuws een dusdanige toegevoegde waarde kunnen leveren dat gebruikers daar geld voor over hebben. Voorwaarde is dat het een toevoeging is op het algemene nieuws dat iedereen via Google of nu.nl-achtigen al gratis kan raadplegen. Het Financieele Dagblad staat bekend om zijn specifieke analyses, die verder gaan dan het generieke nieuws dat andere kranten ook al brengen. In 2010 is besloten om te kijken naar een mogelijkheid om de site niet langer gratis aan te bieden, in navolging van de initiatieven die internationaal al ontplooid waren. Op 15 juni 2011 werd de site van Het Financieele Dagblad een betaalde website: gebruikers kunnen sindsdien de volledige informatie van de site uitsluitend bereiken na een betaling. De homepage en de beurskoersen blijven als enige gratis bereikbaar. De propositie is als volgt: - (Bron: Het Financieele Dagblad). - veel succesvolle voorbeelden van kranten die het wel gelukt is om winstgevende activiteiten te organiseren met hun online krantensites. - - Een abonnement op de website kost de gebruiker € 175 per jaar. Naast de toegang tot de website krijgen lezers wekelijks de fysieke zaterdagkrant; Bestaande en nieuwe abonnementshouders van de fysieke krant krijgen gratis toegang tot de volledige website; Niet-geregistreerde en niet-betalende gebruikers krijgen toegang tot maximaal 1 artikel per dag; Geregistreerde maar niet-betalende gebruikers Pagina 31

Pagina 33

Voor clubmagazines, online tijdschriften en rapporten zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw catalogi.

547 Lees publicatie 218Home


You need flash player to view this online publication