8.2.4 Conclusies en aanbevelingen streekwinkel Tuinen van West Het volgende moet uitgezocht worden: Is een van de ondernemers van plan een streekwinkel op te zetten? Wat is een haalbaar model om ook andere boeren op mee te laten liften? Proactief zoeken naar een ondernemer of een groep ondernemers die vanuit een concept/uitstraling midden in Tuinen van West een hip, duurzaam en betaalbaar restaurant met terras willen runnen, een streekwinkel willen starten op dezelfde locatie in combinatie met bv een prachtige duurzame buitenspeeltuin voor kindjes. Zodat papa en/of mama even rustig van de omgeving kunnen genieten op het terras en in de winkel kunnen shoppen terwijl dochter en/of zoonlief zichzelf vermaken in de speeltuin; Is de genoemde schoollocatie (deels) beschikbaar? Zit er een horecavergunning op deze locatie? Is een mobiele voedseltuin met aanvullende diensten een interessante marketing tool voor de boerencoöperatie+? Zijn er ondernemers voor beide initiatieven te vinden? 8.3. De stadsboerderij 8.3.1 Het concept “De Stadsbuurderij zet een fysieke stadsboerderij op waarvan burgers mede‐eigenaren zijn.” In de stadsboerderij wordt de burger een stadse boer en investeert hij/zij in de opzet van zijn eigen boerderij. In ruil voor deze investering krijgt hij/zij een wekelijks verspakket uit zijn eigen boerderij en mag hij/zij meebepalen over de inrichting en het beleid van de boerderij, middels een zeggenschap procedure. Het aandeel in de boerderij is in principe overdraagbaar. Naast de ‘rente’ betalingen in de vorm van groente en fruit voor de aandeelhouders is er voldoende productie over om een Tuinen van West groente‐ en fruitpakket samen te stellen voor een grote groep consumenten, omzet te generen en een levensvatbare businesscase te zijn. Mogelijke interessante domeinnamen: www.mijnboerderij.com www.mijnstadsboerderij.nl 8.3.2 De ambities van de stadsboerderij Meer gezond, lokaal en duurzaam voedsel voor de stad; De Amsterdamse burger directer betrokken laten zijn bij de productie van zijn voedsel en vergroten van het bewustzijn t.a.v. het belang van gezond en duurzaam voedsel; Meer betrokkenheid van Amsterdam(ers) bij de ontwikkeling van zijn/haar eigen duurzame voedselachtertuin; Vergroten van het bewustzijn t.a.v. kansrijke interessante ontwikkelingen in termen van ondernemerschap en werk binnen het voedsellandschap; 46 Pagina 45
Pagina 47Scoor meer met een webshop in uw reclamefolders. Velen gingen u voor en publiceerden verenigingsbladen online.
544 Lees publicatie 213Home