 Bepalen wat de toetredingseisen zijn voor boeren die lid willen worden van de boerencoöperatie+;  Besluit nemen over de hoogte van de af te dragen marge;  Besluit nemen over de hoogte van het lidmaatschapsbedrag;  De bereidheid om juist eerder of later de boerencoöperatie+ op te schalen met boeren van buiten Tuinen van West;  Besluit nemen over de juiste juridische vorm; nu en op termijn;  Marketing strategie en marketing communicatieplan ontwikkelen. 8.2. De winkel van Tuinen van West 8.2.1 De streekwinkel In Tuinen van West is het belangrijk dat er een streekwinkel komt waar in principe zoveel mogelijk producten uit en van het gebied te vinden zijn; van de boerencoöperatie, de stadboerderij en indien gewenst eventueel ook van het horecacollectief. Dit om consumenten, bezoekers en professionele afnemers een overzicht te geven van het productassortiment en om aan het merk Tuinen van West te bouwen. In deze winkel kan ook informatie over het gebied en de verschillende activiteiten worden opgehaald. Er is plek voor foldermateriaal over de producten en diensten van alle aanbieders in de Voedseltuin en uiteraard van alle recreatieve voorzieningen in Tuinen van West Men vindt er ook fietsroutes, foldermateriaal van cursussen etc. Deze winkel is op alle dagen van de week open, dit in tegenstelling tot de meeste winkels op het erf van de boeren. Vanuit economisch perspectief schatten wij in dat er ruimte is voor een grotere winkel (niet twee) die bovendien is ingebed in een omgeving waar meerdere activiteiten tegelijkertijd worden aangeboden. Schaalgrootte is van belang om de winkel haalbaar te maken. 43 Pagina 42

Pagina 44

Heeft u een tijdschrift, online publisher of e-presentaties? Gebruik Online Touch: whitepaper digitaal bladerbaar uitgeven.

544 Lees publicatie 213Home


You need flash player to view this online publication