77 Door het groeperen van duizenden consumenten kan The Farm een inkooporganisatie worden die profiteert van schaalvoordeel. de behoeften van de consument? Om deze behoefte op een leuke manier in kaart te brengen, kunnen consumenten een zogenoemd gamification-onderdeel activeren. Het gaat om een Farmville-achtig spel, waarin de consument dieren kan verzorgen. Hierbij moet deze verschillende keuzes maken, waarvan ook de consequenties voor de boer te zien zijn. Binnen de game worden zowel innovatie als concepten achter vlees gestimuleerd. Door het spel wordt duidelijk hoe de consument wil dat de dieren gehouden worden. Hier kunnen de ’echte’ boeren hun bedrijf op aanpassen. Daarnaast maakt de consument kennis met de moeilijkheden die de agrariër dagelijks ondervindt. Het spel werkt natuurlijk als goede lokker om meer mensen kennis te laten maken met The Farm. Met deze game kunnen ze bijvoorbeeld kennis maken via Facebook. De stal Naast het in kaart brengen van de klantenbehoefte kan de consument ook op een intellectuelere manier in de vleessector participeren. Dit kan via ideeën en innovatiewedstrijden. Continu wordt de vleesindustrie uitgedaagd, bijvoorbeeld door technologische kansen, door het bedenken van een nieuw concept achter vlees of juist door het creëren van de nodige marketingactiviteiten rondom deze nieuwe soort. In het verleden is gebleken dat consumenten in andere branches met dit soort uitdagingen uitstekend kunnen meedenken. Door crowdsourcing kunnen consumenten bijvoorbeeld technologische innovaties of ludieke marketingacties bedenken, waarbij de beste inzendingen worden beloond. Op die manier kan de consument de vleesketen op verschillende niveaus helpen en innovatie en toegevoegde waarde voor de boer leveren. Dit soort wedstrijden zorgt daarnaast voor een verbondenheid tussen de boer en de consument, en het kan een goede motivator zijn om de consument voor een langere tijd bij The Farm te betrekken. Het huis Het huis is een interactief forum waar consumenten de dialoog met elkaar aangaan. Consumenten kunnen er ervaringen delen, vragen stellen en ideeën opperen. Voor de vleessector is dit de plek om informatie te verstrekken. Via informatie, filmpjes en livewebcams kunnen de consumenten meer leren over de sector. Consumenten maken een profiel aan. Door deze sociale aspecten toe te voegen, wordt de consument gemotiveerd om bij The Farm te blijven. Pagina 78
Pagina 80Scoor meer met een online shop in uw folders. Velen gingen u voor en publiceerden uitgaven online.
520 Lees publicatie 196Home