78 De koerier In dit gedeelte van The Farm vindt de meeste empowerment van de consument plaats. The Farm zal een grote groep consumenten achter zich hebben staan. Hierdoor is het mogelijk te doen wat bijvoorbeeld de ANWB eerder heeft gedaan. Door het groeperen van duizenden consumenten kan The Farm een inkooporganisatie worden die profiteert van schaalvoordeel. Hiermee wordt de macht van de huidige inkooporganisaties weggespeeld. Dit heeft voor producent en consument zo z’n voordelen: • • The Farm heeft geen winstoogmerk. Hierdoor gaat een groter deel van de opbrengst naar de producent. Deze kan zo meer investeren in innovatie en meerwaardecreatie. Vlees met een concept wordt op deze manier gestimuleerd en er zullen minder veehouderijbedrijven verdwijnen. Het door The Farm ingekochte vlees kan voor dezelfde prijs doorverkocht worden aan de supermarkt met een etiket ’voor en door de consument’. Het vlees kan ook direct aan de consument verkocht worden. The Farm is dan zowel een ‘gewone’ leverancier als een online vleesmarkt. The Farm is een alternatief op het aanbodgedreven ketensysteem, waarbij de vleessector veel meer vanuit de markt wordt ontwikkeld en de consument het gewenste vlees op zijn bord co-creëert. Het platform zorgt er hierbij enerzijds voor dat de macht van de inkooppartijen slinkt, waardoor innovatie gestimuleerd wordt en boeren zelf de toegevoegde waarde kunnen bepalen. Daarmee wordt een einde gemaakt aan de huidige kostprijsgedreven inrichting van het systeem. Anderzijds geeft het de consumenten inspraak op een toegankelijke, gebruiksvriendelijke en vooral leuke manier, waarbij het mensen vooral triggert om te participeren. Pagina 79

Pagina 81

Interactieve digi relatiemagazine, deze folder of cursus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van internet edities.

520 Lees publicatie 196Home


You need flash player to view this online publication