46 CONCEPT Aan een koe zit niet alleen biefstuk, hoe graag veel mensen dat ook zouden willen. Bepaalde vleesproducten genieten een hoge populariteit, waardoor ze vaker gekocht worden. Maar van deze dieren wordt nog veel meer gemaakt. Het Nice to MEAT you-concept speelt hierop in. Abonnement Consumenten sluiten een abonnement af bij Nice to MEAT you. Zij kunnen elke week een pakketje vlees ophalen. Hierin zitten diverse soorten vlees van verschillende dieren. Bij het afsluiten van het abonnement geeft de abonnementhouder aan hoeveel dagen in de week hij vlees wil eten en om hoeveel personen het gaat. Ook kan de consument ervoor kiezen om vis of vleesvervangers toe te voegen aan het abonnement. Als de abonnementhouder gasten heeft, kan hij dit vooraf aangeven. Het pakket met vooral vleesproducten uit de omgeving kan zowel door de supermarkt als door de slager samengesteld worden. In het vleespakket zitten veel verschillende soorten vlees. Bij het samenstellen van de pakketten wordt gekozen voor vlees dat op dat moment veel aangeboden wordt. Er worden meer producten van het dier als hoogwaardig product afgezet. Hierdoor is er een betere opbrengst per dier. Door de abonnementen is vooraf al bekend hoeveel vlees er geproduceerd moet worden. Zo zijn boeren verzekerd van afzet en inkomsten, en zal er minder weggegooid worden. Meatingpoints Bij het vleesschap in de supermarkt worden Meatingpoints ontwikkeld. Dit zijn informatiepunten waar consumenten een abonnement af kunnen sluiten of dit kunnen aanpassen. Hier zijn ook verschillende recepten verkrijgbaar, zodat mensen weten hoe ze een onbekend stuk vlees uit het pakket klaar kunnen maken. Pagina 47
Pagina 49Heeft u een rapport, youcanflip of e-weekbladen? Gebruik Online Touch: drukwerk online bladerbaar op uw website plaatsen.
520 Lees publicatie 196Home