ook in de reële wereld uiten. Wij vinden dat er meer onderzoek moet komen naar natuur in nieuwe media en het effect hiervan op de binding van jongeren met natuur, en dat nieuwe media ook al ingezet moet worden om jongeren te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan YouTube-verkiezingen voor het dier of het natuurgebied met de grootste X-factor om natuur onder de aandacht te brengen. Bovendien moeten de nieuwe sociale mogelijkheden die de wereld online biedt voor natuurbescherming, zoals via Facebook of Twitter, verder onderzocht en gebruikt worden. De nieuwe media bieden bijvoorbeeld mogelijkheden voor het werven van nieuwe donateurs. Zo zamelde boswachter Andre Donker binnen 2,5 maand 15.000 euro in voor een dassenoversteekplaats door een blog te schrijven en op Twitter zijn volgers op te roepen hiervoor geld te doneren. Een ander goed voorbeeld vinden wij Pifworld, waarbij een online community informatie krijgt over projecten, uiteenlopend van ecotoerisme tot vrouwenrechten, en dan zelf per ‘speler’ bepaalt welk project hij/zij wilt financieren. Nieuwe media bieden dus goede mogelijkheden om veel mensen in korte tijd aan te spreken of te mobiliseren en wij pleiten er daarom voor deze meer te gebruiken om natuur in de spotlights te zetten. 38 Pagina 44

Pagina 46

Voor vaktijdschriften, online lesboeken en onderwijs magazines zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw weekbladen.

452 Lees publicatie 146Home


You need flash player to view this online publication