61 3. Lever de spaarkaart in bij de kassa en ontvang een Dagje Uit-voucher met unieke code; 4. Kies een dagje uit op de website www.dagjeuitactie.nl en kies een datum; 5. Voer je kortingscode(s) in en betaal het restbedrag; 6. Print de entreekaartjes en neem ze mee naar het dagje uit (max. drie per persoon). De website, planning en financiële afhandeling van de digitale kaartjes worden beheerd door MrTicket, gespecialiseerd in online verkoop van voordelige toegangsbewijzen voor vele pretparken, diertuinen, musea, sportevenementen en vrijgezellenactiviteiten. Feitelijk zijn C1000 en Jumbo bij deze campagne het verkoopkanaal voor MrTicket. In Figuur 18 is een overzicht gemaakt van het businessmodel voor de Dagje Uit-actie. Voor de volledigheid is de NS Dagkaart-actie uit 2013 hieraan toegevoegd. Voor alle partijen is het interessant om mee te doen: - Voor C1000 en Jumbo zitten de voordelen voornamelijk in het extra klantenbezoek gedurende de actieperiode, de daarbij behorende extra omzet en de extra publiciteit in die periode. Ze moeten daarvoor wel administratieve kosten maken, personeel instrueren, vouchers uitprinten en natuurlijk marketing- en communicatiekosten maken voor een landelijke campagne; - De locaties voor een dagje uit profiteren uiteraard ook. Zij krijgen gedurende het seizoen extra - bezoek, dat waarschijnlijk ook extra uitgaven doet ter plekke. Om mensen binnen te krijgen, geven deze locaties wel extra korting weg en betalen een provisie aan MrTicket; MrTicket krijgt provisie op de verkochte tickets van de verschillende locaties. Daarvoor moet MrTicket wel de hele organisatie op zich nemen. Dat betekent onder andere acquisitie van de content (dagjes uit), het bouwen en onderhouden van de website en het beheer van bezoek op de site, administratie en afhandeling van betalingen op de site; - In 2003 deden de NS ook mee. Dat leverde extra reizigers op, maar wel door middel van een korting. Pagina 60
Pagina 62Heeft u een jaarverslag, virtual paper of e-flyers? Gebruik Online Touch: artikel online uitgeven.
607 Lees publicatie 248Home