Promotie wordt centraal geregeld waarbinnen onderliggende concepten aansluiten. (one voice for tourism) en ook het publiek betrokken wordt (beleving, trots, financiering….). Vaarroutes worden centraal geregeld en opengesteld. Naast de nieuwste digitale- en internet toepassingen wordt gebiedssamenwerking gestuurd in samenwerking met professionele V.V.V.’s waardoor ook regionale marketingslagkracht ontstaat. De regionale thema’s zijn verbonden met de landelijke thema’s. / nationaal NBTC (clicks en bricks). Groot denken en verbinden; nieuwe initiatieven en kijken naar eventuele betrokkenheid van nu (nog) niet voldoende grootschalige projecten (bv willekeurig: Neeltje Jans) of ideeën (bv park 21 Haarlemmermeer). Icoonprojecten AQUA Het eerstvolgende grootschalige attractiepark in Nederland is “Aqua”. In dit mega-groot waterpark van internationale allure, mede gecoördineerd door de Nederlandse industrie, zijn alle elementen van “het Nederlandse samenleven met water” vertegenwoordigd. Het is een dynamisch en flexibel concept dat meebeweegt met de nieuwe ontwikkelingen en toepassingen, waar het publiek interactief bij betrokken wordt. Het park heeft een groot maatschappelijk draagvlak, door samenwerking tussen overheid, industrie, ondernemers en publiek (grote investeerders en kleinere publieke financiering = grootschalige professionele crowd funding) en is een belangrijke trekker en inspiratiebron voor de andere belevingsconcepten met water. Nederlandse water-gerelateerde industrieën (bv Baggeraars/Boskalis e.d.) en wetenschappelijke projecten zijn bij dit landelijke regenboogproject betrokken. Het verder ontwikkelen van recreatieve beleving van water- natuur- en horecacombinaties in kansrijke water/natuur combinaties. (Diverse regionale iconen aanwezig). Integreer “voedsel- en drinkwater”: De hele wereld kijkt naar de Nederlandse landbouw, in Nederland zijn toonaangevende bedrijven m.b.t. zaden opslag en menging en er is een vooruitstrevende universiteit (Wageningen). Voedselveiligheid is ook een thema dat dan door-vertaald kan worden (door de branche-organisatie KHN) naar haar achterban restaurants. 31. Toekomstbestendig Ondernemerschap in de gastvrijheidssector Case for Change Onze gast schakelt tijdens zijn dag meerdere keren om: van privé naar werken, studeren, rust en ondernemen. Alles loopt in elkaar over. Dat is plaats onafhankelijk. Sturing is vraaggericht en gedreven door ondernemerschap. 75 Pagina 78
Pagina 80Scoor meer met een webwinkel in uw uitgaven. Velen gingen u voor en publiceerden handleidingen online.
588 Lees publicatie 242Home