Nederlandse samenleving en toeristische bezoekers. De beleving die wordt geboden past ook bij meerdere doelgroepen (bijv. leefstijlen of motiefgroepen) en is van groot belang voor de vrijetijdseconomie. Transitie Icoonprojecten Voor verblijf is een oplossing nodig voor de paradox dat er sprake is van overaanbod, maar tevens behoefte is aan ontwikkelruimte: de natuur kan zorgen voor die kwaliteit en differentiatie in het aanbod van verblijf die nodig is. De ruimtelijke ordening moet dan wel klaar zijn (staan) om bijv. een boomhuttensegment mogelijk te maken. Voor dagrecreatie zal een opgave naast productontwikkeling (vraaggericht en onderscheidend, dus naast rust en ruimte ook belevingspaden, sport, etc.) zitten in promotie en marketing om bezoekers te trekken. Natuur op diverse manieren aanbieden, inspelend op de behoefte en beleving van de doelgroep. Divers 28. Theaternatuur Case for Change Vergezicht Transitie Joop van den Ende maakt samen met de gastvrijheidssector een natuurbeleving in een gebied. Beleving van de natuur heeft veel te maken met het ontwikkelen van een script of scenario van een film of theater of tv-productie. Een theaterstuk, film of tv uitzending kent een spanningsboog in het verhaal en is vaak gemaakt voor een bepaalde doelgroep. Een dagje uit in de natuur is in feite een individueel evenement. Wie anders dan Joop van den Ende (of andere theatermaker) heeft daar veel expertise in. In een theaterstuk is er een hoofdpersoon waar je mee verbonden voelt. Wat is de “hoofdpersoon” in een natuurgebied. Een tv-serie heeft een cliffhanger. Hoe ontwikkel je cliffhangers in de natuur? Icoonprojecten Wat is een aansprekend project om nu mee te starten? Bekijk een natuurgebied door de ogen van een theatermaker in combinatie met de karakters (mentality, motieven) van de gasten op verblijfaccommodaties in de omgeving van het natuurgebied 29. De actief betrokken toerist Case for Change Vergezicht Transitie Icoonprojecten Toeristen genieten van de natuur rond een verblijfsaccommodatie, maar kunnen zelf ook hun steentje bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe natuur of het beheer via beheerarrangementen. Betrokkenheid van toeristen en recreanten bij natuur vergroten. Samenwerking tussen boomplantdag, social media, webcam en gastvrijheidssector. Toeristen kunnen financieel bijdragen aan het kopen van een boom (adopteer een boom) op een camping of bungalowpark. Op een speciaal weekend (in laagseizoen met gereduceerd tarief) worden de bomen geplant in een gebied 73 Pagina 76
Pagina 78Interactieve digitale rapport, deze sportblad of gebruiksaanwijzing is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van online nieuwsbrieven.
588 Lees publicatie 242Home