Transitie Onderscheid tussen stad en natuur moet omgezet worden in een sterke verbinding waarbij de Randstad, met name Amsterdam, de rest van Nederland als Metropool Amsterdam meeneemt. De actieradius en de wensen van de gasten zijn leidend (uitgaan van de actuele vraag) en niet de gemeente- of provincie grens. Natuur en gastvrijheid buiten Amsterdam zijn product karakteristieken van de top attracties en tophotels in Amsterdam en moeten meegenomen worden in de City Marketing van de stad. Stadsrandzones zijn ook leuke gebieden. Icoonprojecten Vijfsterren natuur door de vijfsterren hotels in Amsterdam. Hotel L’Europe geeft aan met alle aspecten van de Nederland te concurreren met andere metroPolen. Tijdens de workshop zijn de vijfsterren hotels in Amsterdam vervangen door de Bilderberggroep. SBB heeft interesse om dit mee op te pakken, al dan niet samen met Holland Naturally. Link met Pan Parcs. 13. Regionale competitie landschapsbeleid Case for Change Vergezicht Transitie Icoonprojecten Mooi landschap en een mooie natuur zijn belangrijk bij de keuze van een destinatie. Dus moeten we actief werken aan verfraaiing (inclusief ontsluiting). Regio’s in Nederland spannen zich optimaal in om de kwaliteit van natuur en landschap voor bewoners en bezoekers (dus klantgericht) te verbeteren. Tot nu toe zijn de meeste inspanningen gericht op ecologische verbeteringen. Daar komt nu bij de kwaliteit in de ogen van de gebruiker. Zoals we ook een Entente Floriale voor Groenste Dorp en Groenste Stad hebben (waarbij vooral naar beleid gekeken wordt ten aanzien van groen), zouden we ook een competitie voor regio’s moeten organiseren. Het gaat dus niet om een competitie Groenste Regio (want die zou elk jaar hetzelfde resultaat opleveren), maar een competitie op vlak van het ten aanzien van groen gevoerde beleid. 14. Natuurlijk samen Case for Change Gastvrijheidsondernemers hebben behoefte aan informatie over hun klanten en willen graag nieuwe klanten bereiken. Die verblijven vaak in de natuur waarbij ze gebruik maken van digitale informatie en routeplanners. Aan de andere kant hebben veel natuurorganisaties behoefte aan middelen om hun aanbod te verbeteren. Gedeelde ambitie is integraal voor de behoefte van de doelgroep. Vergezicht Gastvrijheidsondernemers krijgen “real time” informatie van de recreërende gasten en ook mogelijkheden voor reclame en acquisitie. Denk bijvoorbeeld aan een digitaal informatiepaneel waarop je ook kunt zoeken waar het dichtstbijzijnde café is te vinden. In ruil daarvoor investeren gastvrijheidsondernemers in de verdere ontsluiting van het gebied. Transitie Ondernemers en natuureigenaren moeten elkaar gaan vertrouwen en samen business cases gaan ontwikkelen. Mogelijk financiering met crowd funding instrument 66 Pagina 69

Pagina 71

Scoor meer met een online winkel in uw kranten. Velen gingen u voor en publiceerden reisgidsen online.

588 Lees publicatie 242Home


You need flash player to view this online publication