Een verdere analyse van de kernwoorden in de ideeën geeft een goed beeld van de thema’s die ingevuld moeten worden om tot nieuwe vormen van samenwerking tussen natuur en gastvrijheidssector te komen:  Fiscaal/financieel  Netwerken tussen ondernemers in regio  Branding en merkontwikkeling  Nieuwe waardeketens  Wet- en regelgeving  Natuur als bron voor hergebruik grondstoffen  Green en commercial deals  Bewoner regio als prosument  Onderscheidende natuur  Experimenteren wet- en regelgeving  Vergelijken en competities  Particulier initiatief in kwetsbare natuur. De long list voor de actieagenda geeft een rijke oogst aan ideeën, instrumenten en aanpassingen die nodig zijn om nieuwe vormen van samenwerking tussen gastvrijheidssector en natuur te realiseren. We zien hier duidelijke overeenkomsten met de Principles in de vorm van meer concrete ideeën en acties voor veranderingen. De long list geeft daarmee een mix van concrete voorstellen voor nieuwe business die morgen geïmplementeerd kunnen worden, zoeken van ruimte binnen bestaande regelgeving, concepten voor innovatieve nieuwe business maar ook verbetering van informatie over en toegankelijkheid van gebieden. Het is de intentie om deze actieagenda in te brengen in de verdere uitwerking van de Gastvrijheidsvisie en zo tot maximale afstemming zo niet integratie te komen. Deze intentie is ook reeds aan de voorzitter van het Topteam kenbaar gemaakt. 17 Pagina 20

Pagina 22

Voor catalogussen, online drukwerk en gebruiksaanwijzingen zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw vaktijdschriften.

588 Lees publicatie 242Home


You need flash player to view this online publication