34 kostenpost genoemd, 38 keer als secundaire kostenpost en 20 keer als tertiaire kostenpost. Deze drie hoofdkostenposten komen overeen met de belangrijke kostenposten uit de LEI-cijfers (Luijt en Voskuilen, 2012). Figuur 5: Belangrijkste inkomstenbronnen per type bedrijf. Uit Figuur 6 blijkt dat vooral de producenten eruit springen bij de vergelijking van de verschillende typen bedrijven en de kosten: eigen personeel wordt door bijna alle producentenbedrijven als een van de drie belangrijkste kostenposten genoemd. Voor de andere typen bedrijven is dit veel minder vaak een kostenpost. Figuur 6: Belangrijkste kostenposten per type bedrijf. 4.3 Toekomstige financiële situatie Gevraagd is aan de geënquêteerde bedrijven hoe zij de financiële toekomst zien, waarbij een onderscheid is gemaakt naar de korte termijn (1 jaar), de middellange termijn (5 jaar) en de lange termijn (30 jaar). Figuur 7 laat zien dat er weinig verschil is tussen de termijnen, behalve dat meer mensen niet weten wat te verwachten op de Pagina 45

Pagina 47

Voor boeken, online drukwerk en uitgaven zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw uitgaven.

558 Lees publicatie 222Home


You need flash player to view this online publication