28 Onderstaande Figuur 5 geeft het beoogde waardenetwerk van de nieuwe businesssituatie van de Noordzee-vissers. Verwerkers zijn hierin opgenomen, omdat zij ingeschakeld kunnen worden voor bijvoorbeeld het fileren. Media, politiek, overheid en maatschappelijke organisaties zijn niet opgenomen, omdat zij geen rol spelen in het voortbrengingsproces van visserijproducten. Niet elke schakel van de traditionele keten zal in het nieuwe ketenmodel een rol hebben. Er zal een korter en efficiënter visketenmodel ontstaan. Figuur 5: Visserijketen waardenetwerk. 4.2.7 Key resources De middelen die nodig zijn om meer toegevoegde waarde te organiseren (waardepropositie), markten te bereiken (distributiekanalen), relaties te onderhouden (klantrelaties) en opbrengsten te genereren (verkoopkosten). Met het digitale afzetkanaal kunnen vissers een nieuw businessmodel ontwikkelen waar consumenten mee kunnen worden bediend. Er lijken momenteel vier keuzemogelijkheden te bestaan: A. Een volledig eigen webmarket ontwikkelen en beheren. B. Een eigen webmarket opzetten op basis van een abonnement. C. Als groep vissers deelnemen aan een bestaande webmarket, wel met een eigen “look and feel”-pagina. D. Individueel deelnemen aan een bestaande webmarket. Pagina 39

Pagina 41

Heeft u een publicatie, pageflip of digitale onderwijs magazines? Gebruik Online Touch: presentatie online zetten.

551 Lees publicatie 220Home


You need flash player to view this online publication