6 sten van vis en garnalen, de omvang van de zeevisserijvloot en van de gemiddelde visprijs in de markt. Er is inzicht verkregen in de rol van ketenspelers en in kosten en opbrengsten van het huidige marktmodel. Deze informatie is cruciaal omdat zo alternatieve marktmogelijkheden kunnen worden beoordeeld en ontwikkeld. Met de binnen dit onderzoek opgedane informatie is een webmarketmodel ontwikkeld dat de benaming VersvandeVisser.nl heeft gekregen. Met behulp van deze webmarkettool lijken er goede mogelijkheden voor vissers om meer marge te genereren. 1.2 Leeswijzer Hoofdstuk 2 vat kort recente gegevens samen over aanvoer en opbrengst van Noordzeevis en van de Nederlandse vissersvloot. Hoofdstuk 3 geeft een korte beschrijving van de situatie met betrekking tot het vermarkten van verse Noordzeevis in Nederland, en Hoofdstuk 4 zet met behulp van het Business Model Canvas uiteen welke nieuwe mogelijkheid er globaal voor vissers is om zelf hun vers aangevoerde vis via internet te verkopen tegen een betere prijs. Hoofdstuk 5 presenteert de belangrijkste conclusies. Pagina 17

Pagina 19

Voor verenigingsbladen, online artikelen en lesmateriaal zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw presentaties.

551 Lees publicatie 220Home


You need flash player to view this online publication