11 te dringen. Er moet dus worden nagedacht over nieuwe positioneringen en andere composities. In 2011 heeft het orkest besloten tot het doorvoeren van een rebranding. Het bestaande klassieke merk wordt verder geladen via een aantal nieuwe submerken zoals YourPhil, een zelf te construeren abonnement op het jaarlijkse concertprogramma met tips van bekende Nederlanders, en Try!, een verzameling introductieconcerten tegen een uitprobeerprijs. Beide merken zijn gericht op een jonger publiek dat aansluiting zoekt bij een beleving die beter bij hen past en waarbij de nadruk meer komt te liggen op het gevoel. De merken zijn trendy, arty, bijna retro. Bovendien worden, naast de bestaande klassieke uitvoeringen, nieuwe producten ontwikkeld die beter aansluiten bij de behoeften van light users. Zo worden in Rotterdam Classic Club Nights georganiseerd, waarbij klassieke muziek wordt uitgevoerd op locatie en in de atmosfeer van de clubs waar het jongere publiek komt. Daarnaast worden uitvoeringen gegeven in thema’s van filmmuziek, zoals de uitvoeringen van de films van The Lord Of The Rings. Al deze producties moeten uiteindelijk werken als een soort Trojaans paard. Het nieuwe, jongere publiek moet geïnteresseerd worden voor klassieke muziek. (Bron: Rotterdams Philharmonisch Orkest). Case: Russische Herfst Ten behoeve van een aantal concerten in het najaar van 2011 werd in oktober de Russische Herfstcampagne opgezet. Basis van de campagne was een op de stijl van Sovjet-Russische propaganda geënt beeld. Het campagnebeeld werd crossmediaal ingezet en ondersteund door online en guerrilla-acties in en rond Rotterdam. Er werd speels gebruik gemaakt van een aantal kleurrijke Pagina 10
Pagina 12Scoor meer met een e-commerce shop in uw gidsen. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogi online.
547 Lees publicatie 218Home