Bijlage 1: InnovatieAcademie/ InnovatieCampus 33 Werkdocument bij de presentatie van de Business Model Canvas over de InnovatieCampus Marc Coenders en Gertjan Fonk Versie 12 december 2011 Indeling notitie Strategische blik: Wat zien we gebeuren? • Er wordt veel geëxperimenteerd met leren (ook in innovatieprocessen) • Erg incidenteel. Er wordt weinig geleerd van deze leerprocessen (Hoe werkt het? / Wat is het effect? Wat werkt wel/niet?) • Nog weinig geleid tot wasdom – weinig doorontwikkeling en verspreiding (systeem) innovaties. • Inleiding • Leren gericht op de inhoud van een innovatie • Het leren in en over het innovatieproces. Diverse soorten ‘leerbehoeften’ in de praktijk • Vier typen leerbehoeften en soorten van activiteiten die daarop inspelen • Innoveren als vierde dimensie (naast onderzoeken, opleiden en adviseren) Huidig aanbod + Gap tussen huidig aanbod en behoeften • Van Inventors naar Innovators Organisatievormen/Kanttekeningen Moeilijkheid van een InnovatieCampus ligt in de bereidheid van mensen om samen competenties te ontwikkelen vanuit een goed Pagina 42
Pagina 44Scoor meer met een e-commerce shop in uw tijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijscatalogi online.
532 Lees publicatie 205Home