Bijlage 1: InnovatieAcademie/ InnovatieCampus 33 Werkdocument bij de presentatie van de Business Model Canvas over de InnovatieCampus Marc Coenders en Gertjan Fonk Versie 12 december 2011 Indeling notitie Strategische blik: Wat zien we gebeuren? • Er wordt veel geëxperimenteerd met leren (ook in innovatieprocessen) • Erg incidenteel. Er wordt weinig geleerd van deze leerprocessen (Hoe werkt het? / Wat is het effect? Wat werkt wel/niet?) • Nog weinig geleid tot wasdom – weinig doorontwikkeling en verspreiding (systeem) innovaties. • Inleiding • Leren gericht op de inhoud van een innovatie • Het leren in en over het innovatieproces. Diverse soorten ‘leerbehoeften’ in de praktijk • Vier typen leerbehoeften en soorten van activiteiten die daarop inspelen • Innoveren als vierde dimensie (naast onderzoeken, opleiden en adviseren) Huidig aanbod + Gap tussen huidig aanbod en behoeften • Van Inventors naar Innovators Organisatievormen/Kanttekeningen Moeilijkheid van een InnovatieCampus ligt in de bereidheid van mensen om samen competenties te ontwikkelen vanuit een goed Pagina 42
Pagina 44Scoor meer met een online winkel in uw reclamefolders. Velen gingen u voor en publiceerden clubmagazines online.
532 Lees publicatie 205Home