85 Tijdens het boodschappen doen via een QR-code op je smartphone zien waar het vlees vandaan komt en hoe het geproduceerd is. De filters die de consument instelt, zijn bijvoorbeeld: transportafstand, CO2 1. 2. 3. Heel belangrijk Wil ik rekening mee houden Onbelangrijk Door het veranderen van de eisen passen er andere bedrijven bij de consument. Er zullen dus ook andere bedrijven op de kaart komen te staan. De consument die op Imeat.nl kijkt, komt allereerst op de homepage uit. Hier kan op grote iconen geklikt worden om de keuze in diersoort te bepalen. Door op een van de iconen te klikken, verschijnt de kaart van Nederland, waarop bedrijven worden aangegeven met het label waarin ze produceren. Boven de kaart vult de gebruiker zijn postcode in, waardoor ingezoomd wordt op dit gebied. Naast de kaart staat het filtermenu dat de gebruiker nu kan invullen. Als de filters ingesteld worden en toegepast, zal er een groot aantal bedrijven van de kaart verdwijnen. Enkel de bedrijven die bij het ingestelde filter passen, staan op de kaart. Om deze bedrijven komt een cirkel in de kleur die bij het label hoort. Hoe groter de cirkel, hoe sterker de match. Een grote groene cirkel zou dus betekenen dat er geproduceerd wordt naar de wensen van de gebruiker en binnen het A-label. De gebruiker klikt een van de bedrijven op de kaart aan. Vervolgens ziet hij een pop-up met de persoonlijke omgeving van het bedrijf. Hier wordt informatie over het bedrijf gegeven en de andere bedrijven waar het vlees langs komt tijdens de weg van de boerderij tot de supermarkt. Daarnaast kunnen consumenten hier in contact komen met de boer en linken naar Facebook om aan vrienden hun keuze te tonen. Meeting Meat In de persoonlijke omgeving van de boerderijen is al veel informatie te vinden over de verschillende bedrijven. Er staat een foto van de veehouderij, een foto van de eigenaar en een kort verhaal over het bedrijf. Met deze pop-up kunnen de boeren de consument informeren en ook laten participeren. -uitstoot per kilogram vlees (milieu), dierenwelzijn, slachtmethode, voeding en prijs. Van al deze criteria geven de consumenten aan hoe belangrijk ze dit vinden. Hierbij hebben ze drie opties: Pagina 86

Pagina 88

Heeft u een uitgave, zmags of esportbladen? Gebruik Online Touch: reclamefolder bladerbaar maken.

520 Lees publicatie 196Home


You need flash player to view this online publication