1. Marketing van varkensvlees als een herkenbaar product met een toegevoegde waarde. 2. Informatievoorziening naar de consument. 3. Verbinding met andere verdienmogelijkheden op het bedrijf (bijv. toerisme/recreatie, educatie, kinderopvang). Met het Varkenshof kan de varkenshouder zijn bedrijf meer naar de samenleving tóe ontwikkelen, om zo het maatschappelijk draagvlak voor zijn activiteiten te vergroten. De volgende argumenten dragen daaraan bij: 1. Het biedt oplossingen voor zowel klein- als grootschalige toepassing in het landschap. 21 3. Het is een aanmerkelijke verbetering van het welzijn van de dieren. 4. Het biedt een productiewijze die zich laat positioneren tussen reguliere en biologische varkenshouderij. 2. Het biedt de mogelijkheid tot streekgebonden inpassing in het landschap, door keuze van toe te passen beplanting en afwerking van de kopgevels. 5. Positieve beïnvloeding van de diergezondheid op een natuurlijke manier. 6. Lagere milieubelasting. 7. Een prettige en gezondere werkomgeving voor de varkenshouder en zijn medewerkers. 8. Door het modulaire afdelingssysteem is bedrijfsuitbreiding relatief eenvoudig en flexibel te realiseren. 9. Als resultaat van de scheiding van vaste mest en urine ontstaat een waardevol eindproduct met meerwaarde, en zijn efficiëntere mestvergisting en mineraalgerichte bemesting mogelijk. 11.De varkenshouder kan een meerwaarde voor zijn product creëren. 10.Het biedt mogelijkheden om de burger c.q. consument kennis te laten maken met een eerlijke, gezonde en diervriendelijke productie van varkensvlees. Pagina 26

Pagina 28

Voor boeken, online jaarverslagen en verenigingsbladen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw PDF-en.

519 Lees publicatie 195Home


You need flash player to view this online publication