In onderstaande tabel doe ik een poging om voor de afzonderlijke elementen van het concept aan te geven wat nieuw is, vernieuwend in de pilotwijken is en wat toegevoegde waarde heeft. Onderdeel van het concept Doelgroep en doelstelling: Focus op kinderen in de wijk Titel “WijkenvoorKinderen” Doelstelling meer verschillende kinderen spelen vaker buiten Methode: Lerend concept, aanpassingen in methode en middelen, maatwerk wijken Het versterken van bestaande activiteiten Op zoek naar de beweegbehoeften/vraag van de kinderen i.p.v. speeltoestellen/aanbodgestuurd Inzet van speelcoaches Participatie als onderdeel van de methode: Intensief tweewegproces Snel en positief reageren door wijkprofessionals Schetsen van een kader om snel te kunnen reageren Centraal schakelpunt tussen kinderen en wijkprofessionals Middelen: Gemeenschappelijke focus wijkprofessionals Geld Website als extra communicatie- en participatiemiddel Groen +/+ + + ++ +/+/+ + + + + + + + + + ++ +/+ +/+ + + +/+ + ++ + + +/Nieuw Vernieuwend Toegevoegde waarde + + + 27 + + + In Hoofdstuk 5 (Conclusies en aanbevelingen) worden de verschillen de elementen van het concept en hun toegevoegde waarde besproken. 4.3 Concept, omgeving, inzet en resultaat De inzet qua tijd, energie en middelen bepaalt in belangrijke mate het succes van een concept. Met het bieden van financiële middelen t.b.v. herinrichting van de openbare ruimte of het bieden van blijvende professionele speelcoaches zou de introductie van het concept opper vlakkig gezien gemakkelijker zijn geweest. Nu hebben de partijen echter bewuster voor het concept gekozen en zijn de voortdurende aanwezigheid van de eerdergenoemde spil tussen kinderen en professi onals en herhaling van uitgangspunten, cruciale factoren gebleken bij beslissingen in de openbare ruimte. Het is een kwestie van geduldig en vasthoudend een verandering in focus, attitude en werkwijze bewerkstelligen. Een interessante uitdaging. Pagina 34
Pagina 36Interactieve online webshop, deze flyer of cursus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie omzetten van internet reclamefolders.
486 Lees publicatie 174Home