78 2. Monitoring en Evaluatie Het thema ‘Monitoring en Evaluatie’ richt zich primair op de verantwoording van ons werk, met als secundair effect het bijstellen waar nodig van onze communicatie en werkwijzen. Evaluatie tweede periode InnovatieNetwerk In 2009 is begonnen met de evaluatie van de tweede periode InnovatieNetwerk (2006-2010) dat volgens de instellingsbeschikking in de maand juni 2010 afgerond moet zijn. De uitkomsten van deze evaluatie zullen in 2010 een belangrijke rol spelen in de besluitvorming over de continuering van InnovatieNetwerk en de oriëntatie van het werk. Gestart is met een interne evaluatie waarin de opbrengsten centraal staan en een doorkijkje wordt gegeven voor een mogelijke derde periode. In samenwerking met het Ministerie van LNV is een opzet gemaakt voor het externe deel waarin een extern bureau de uitkomsten van de interne evaluatie verifieert aan de hand van gesprekken met mensen die meer of minder betrokken zijn bij het werk van InnovatieNetwerk en/of het innovatielandschap goed kennen. Verkenning naar (bestaande) voorzieningen voor doorgroei en ontwikkeling gericht op opschaling Rond 8 concepten is in de eerste helft van 2009 een verkenning gedaan naar (bestaande) voorzieningen die mogelijk ingezet zouden kunnen worden voor de verdere doorgroei en ontwikkeling van concepten gericht op verdere opschaling. Die analyse heeft inzichten opgeleverd over wat er nodig is en wie er nodig zijn om dit mogelijk te maken, wat InnovatieNetwerk precies ‘aflevert’ en wat in de aanpak gericht op conceptontwikkeling aangepast dient te worden om de condities te scheppen waarin het vervolgproces kan plaatsvinden. Deze inzichten zullen in de evaluatie worden meegenomen. 3. Communicatie Om er voor te zorgen dat de activiteiten van InnovatieNetwerk als stimulerend en motiverend worden ervaren, is ook in 2009 geprobeerd niet alleen op abstract niveau over ingewikkelde materie te communiceren, maar vooral ons werk toegankelijk te maken voor een breder publiek. De communicatie van en door InnovatieNetwerk heeft twee hoofddoelstellingen: • Het enthousiasme voor en de betrokkenheid bij de concepten van InnovatieNetwerk vergroten (om daarmee realisatie dichterbij te brengen), • Secundaire doelstelling: de effectiviteit van InnovatieNetwerk als voorziening uitdragen. Pagina 85

Pagina 87

Scoor meer met een webwinkel in uw clubbladen. Velen gingen u voor en publiceerden clubbladen online.

415 Lees publicatie 110Home


You need flash player to view this online publication