Fase O: Opschaling, de keten stimuleert antibioticavrije bedrijven Fase I: Implementatie, een keten zonder antibiotica Indien blijkt dat Opschalingsfase O succesvol verloopt, zal de keten dit verder zelf oppakken om het idee verder op te schalen naar meer veehouders in de keten die antibiotica-vrij gaan produceren. In deze fase O, gaat het om stimulerend beleid. Er worden afspraken vastgelegd en bedrijven worden gestimuleerd om vrijwillig deel te nemen aan het nieuwe concept. Vooral organisatorische facetten komen hier aan bod. Bij succes zal de Implementatiefase I kunnen worden opgepakt waarbij de keten zich specialiseert als antibioticavrij. Deze fase ligt buiten de scope van het innovatieprogramma. 5. Programma-organisatie Het programma zal worden geleid door een programmaleider met inhoudelijke deskundigheid én deskundigheid om zorgvuldig te opereren in een arena van zakelijke en politieke belangen en in het realiseren van cultuuromslag. De Hoeve BV zal zorg dragen voor de implementatie in de keten van De Hoeve. Er zullen verschillende inhoudelijke experts nodig zijn en worden ingeschakeld, o.a. op gebied van veevoeding, dierziekten, diergezondheid maar ook op gebied van juridische zaken. Ook onderzoekinstituten zullen worden ingeschakeld i.v.m. aansluiting op lopende projecten o.a. met betrekking tot MRSA, en voor monitoring en benodigde kennisontwikkeling. Activiteiten en doorlooptijd De planning van het programma is 3 jaar en als volgt ingedeeld: Start fase V: april 2010 │──────│2 mnd tot juni ‘10 Start fase E, planvorming: juni ’10 │───────│3 mnd tot sept ‘10 Start fase E, uitvoering: vanaf juli 2010 │──────────────────────────────│18 mnd tot jan ’12 Start fase D vanaf aug 2011 │─────────────────────────────│20 mnd tot april ‘13 De fases overlappen elkaar in tijd, omdat niet elk bedrijf op hetzelfde moment klaar is om over te gaan naar een volgende fase. In verband met de go/ no-go zal wel gezamenlijk worden bepaald of en wanneer het programma door kan naar de volgende fase. Communicatie Communicatie zal een grote rol krijgen gedurende het hele programma. Vanaf de Demonstratiefase zal de communicatie vooral gericht op de keten. Met ‘horizontaal in de keten’ wordt de deelnemende varkenshouders bedoeld en met ‘verticaal in de keten’ de deelnemende marktpartijen. Communicatie wordt ingezet als middel om kennis en ervaring te verspreiden en te werken aan vertrouwen. Ook zal er veel aandacht worden besteed aan de communicatie buiten de keten, gericht op verspreiding van kennis en ervaring. Waar mogelijk zal ingezet worden op het generen van publiciteit en PR. 18 maart 2010 19 Pagina 18

Pagina 20

Scoor meer met een webshop in uw flyers. Velen gingen u voor en publiceerden PDF-en online.

406 Lees publicatie 101Home


You need flash player to view this online publication