42 schijnsel is, met als gevolg dat Nederland internationaal niet goed presteert op innovatiegebied. Zo’n vervolg geeft de innovatoren een volwaardige eigen ruimte naast die van de institutionele realiteit. Beide bestaan evenwaardig naast elkaar. De uitdaging van institutionele verankering is per definitie niet op te lossen met eenmalige acties, concepten of technieken, maar vraagt een voortdurend professioneel gesprek tussen beroepsgroepen. Kennisassimilatie/Space Academy II kan de tussenruimte worden waar deze ontmoetingen gaan plaatsvinden. Immers, de aard van de conversatie bepaalt of je doorbraken kunt bespoedigen. Kennisassimilatie/Space Academy II kan zich richten op twee domeinen: • e ontmoeting tussen de innovatoren D en sleutelpersonen uit de beleidswereld; • e ontmoeting tussen innovatoren en D sleutelpersonen uit de wetenschappelijke instituties. De deelnemende partijen uit dit project kunnen gezamenlijk de initiatoren zijn voor het vervolg. Praktisch kan het vormgegeven worden door interesse te wekken bij een vaste kern van betrokken personen met voldoende invloed, en door daarnaast per bijeenkomst extra gasten uit te nodigen. Zo ontstaat hOpelijk een omgeving die enthousiast met vernieuwing bezig is binnen de institutionele context en die de leerervaringen deelt. Wij willen graag meedenken om dit verder vorm te geven. Pagina 47

Pagina 49

Voor weekbladen, online boeken en reisgidsen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw relatiemagazines.

347 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication