67 Voorwaarden voor Natuur Spaarprogramma De centrale vraag bij het idee rond een Natuur Spaarprogramma is waarom de consument geen evenementen in natuur kan boeken met spaarzegelacties, zoals die van C1000 en Jumbo of Shell. Het gemakkelijke antwoord daarop is dat natuurattracties of -evenementen niet in het kortingsprogramma van webwinkels als MrTicket of Ticketsplus zitten, en dus ook niet worden aangeboden als dagje uit tijdens de spaarperiodes. Je kunt je vervolgens afvragen waarom natuurevenementen niet in het kortingsprogramma van MrTicket of Ticketsplus zitten. Als het aanbod interessant genoeg is, waren de natuurorganisaties waarschijnlijk al lang ooit benaderd geweest. Blijkbaar is de marge niet interessant genoeg. Bij MrTicket worden kortingen van maximaal € 15 aangeboden en bij Ticketsplus kortingen van maximaal 50%. Vaak zitten hier dezelfde aanbieders achter. Hieruit kun je concluderen dat een gemiddeld ticket normaal gesproken € 30 kost. Bij lagere bedragen is het voor zo’n webwinkel blijkbaar niet interessant meer; ze verdienen er niet voldoende meer op om uit de kosten te komen. Wat kunnen natuurorganisaties doen om wel onderdeel te worden van zo’n programma? Er moet voldoende aanbod zijn, waarop een redelijke korting weggegeven kan worden. Zowel de organisator van de campagne als de retailer uit wiens naam de campagne gevoerd wordt, vragen bij elkaar opgeteld een flinke marge. Dat kan enerzijds een combinatie van provisies zijn, maar ook een korting aan de consument. Dat betekent dat de aanbieder soms onder de kostprijs meedoet. Het is vooral interessant als hij in een bepaalde periode behoefte heeft aan bezoekers. Hij kan nog wat verdienen als die bezoekers ter plekke iets anders kunnen besteden. Pagina 66

Pagina 68

Voor folders, online vaktijdschriften en handleidingen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw brochures.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication