64 5 in de shop, een kortingsvoucher van 10% op maximaal 4 entreekaarten voor dagjes uit (Afbeelding 12). Door 5 van deze vouchers te sparen, kunnen klanten in aanmerking komen voor maximaal 50% korting per entreekaart. Op de website leukstedagjesuit.nl kunnen klanten uit 41 dagjes uit kiezen. Door de codes te gebruiken die op de kortingsvouchers staan, wordt korting verkregen op de entree van het dagje uit. Het restbedrag kan op de site worden betaald via iDEAL. De aanvrager ontvangt na betaling de entreekaartjes in de vorm van e-tickets. De uitgeprinte e-tickets zijn geldig als entreekaartje bij de kassa van het gekozen dagje uit. Een andere mogelijkheid om het evenement te betalen, is met airmiles. Via de site kunnen dagjes uit ook tot 100% van de prijs worden betaald met gespaarde airmiles. Hierbij staat een airmile gelijk aan € 0,01 (zie Afbeelding 13). Ter promotie werd de actie in 2013 gestart met een speciale actiekrant, ingesloten bij de zaterdageditie van De Telegraaf. In 2014 is, voor zover bekend, geen landelijke promotieactie geweest. Figuur 19 geeft nog een schematisch overzicht van de diverse geld- en goederenstromen van de Dagje Uitactie. Samenvattend komen de belangrijkste kosten en opbrengsten op het volgende neer: - De voordelen voor Shell zitten in de extra bezoekers gedurende de actieperiode en de bijbehorende extra bestedingen in de shop. In die periode is er ook extra publiciteit voor Shell, dat die publiciteit overigens wel zelf moet bekostigen en ook extra administratie heeft gedurende die periode; - De voordelen voor de aanbieders van de dagjes uit zijn extra bezoek gedurende het hele seizoen en de extra uitgaven die bezoekers tijdens zo’n uitje doen. Men moet daarvoor wel korting geven op entreekaartjes en Ticketsplus een provisie geven; - Afbeelding 12 − Kortingsvoucher voor Leukste Dagjes Uit-actie. (Bron: Shell). Ticketsplus verdient zijn geld met name aan de provisie op tickets. De resultaten van de actie in 2013 waren als volgt: - De landingspagina leukstedagjesuit.nl is in de actieperiode 500.000 keer bezocht; Pagina 63

Pagina 65

Interactieve etijdschrift, deze relatiemagazine of maandblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een online publicatie van digi-archief.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication