57 markt van spaarzegels Het is best ingewikkeld om de totale markt van loyaltyprogramma’s, waarvan spaarzegels een onderdeel zijn, in kaart te brengen. Er bestaan simpelweg te veel verschillende programma’s. Een consument wordt tegenwoordig op heel veel plaatsen met loyaliteitsprogramma’s geconfronteerd. Wanneer hij zijn booddoelgroepselectie Mailing lidmaatschap schappen doet, dan gebruikt hij bijvoorbeeld de AH bonuskaart om kortingen te krijgen. Koopt hij kleding, dan neemt hij bijvoorbeeld een klantenkaart van Esprit mee om spaarpunten te verzamelen of om kleding gratis te laten vermaken. Bij een vliegreis spaart men frequent flyer miles, die kunnen worden aangevuld aankoopgedrag Spaarpunten Spaarprogramma klantkenmerk Loterij klantgegevens informatie cadeau voorkeursbehandeling beloning aan klant Figuur 17 − Media die worden ingezet bij consumentenloyaltyprogramma’s. (Bron: J. Leenheer (2006), bewerking Zuivere Speeltijd). lagere prijs gratis product Korting Natuur breed specifiek Pagina 56

Pagina 58

Interactieve web vakblad, deze folder of reclamefolder is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online maken van digi studiegidsen.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication