schappelijk) inzicht verkregen in de effectieve voedingszorg van deze doelgroep. Een logisch gevolg zal zijn dat mensen beter voor zichzelf kunnen zorgen, er minder beroep gedaan wordt op de gezondheidszorg en dat daarmee de kosten in de zorg gedrukt kunnen worden. Dit initiatief is om verschillende redenen uniek: 1. Er is sprake van een gezondheidsdeal door te investeren in voedingszorg en toegang tot permanente kenniscirculatie hieromtrent met het oog op een maatschappelijk en economisch rendement; 2. Ervaringskennis wordt op een systematische manier verzameld en toegankelijk gemaakt voor een breder publiek. Daarbij is de benadering positief: succesverhalen en ervaringen worden geïnventariseerd, besproken en gedeeld. Er wordt gekeken naar de competenties en strategieën die gebruikt worden, waardoor voedingszorg verbeterd kan worden; 3. De school is de setting voor voedingszorgonderzoek voor kinderen met een chronische aandoening en is bereid om naast de onderwijstaak te investeren in deze extra kennisfunctie. Via de praktijk van het (LZK-)onderwijs worden kennis en inzichten over voedingszorg ontwikkeld; het speciaal onderwijs is daarmee dienstig voor het reguliere onderwijs; 4. De focus op de voedingszorg is breed, gericht op 24 uur, 7 dagen per week; 5. De Kenniskeuken is gebaseerd op praktijkgerichte samenwerking en kennisuitwisseling tussen wetenschap, gezondheidszorg, onderwijs, overheid, private partijen en ouders en kinderen. 9 Pagina 14

Pagina 16

Voor gidsen, online studiegidsen en vaktijdschriften zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw PDF's.

502 Lees publicatie 185Home


You need flash player to view this online publication