4. marktconcept Bijzonder actueel zijn de stappen die de Nederlandse retail van plan is te zetten. De retail is bezig om samen met de producenten en de industrie een nieuw concept voor te bereiden als antwoord op de plofkip. Het concept wordt als ‘Kip van Morgen’ in de markt gezet. Uitgangspunt voor het antibioticagebruik in dit marktconcept zal een verdere verlaging van het antibioticagebruik zijn, door hieraan strengere eisen te stellen. Alleen als het dierenwelzijn het vereist − in geval van ernstige ziektesymptomen − zullen nog antibiotica worden verstrekt. Voor de mens kritische middelen worden niet meer ingezet. Enkele grote klanten van 2SS (Jumbo en Aldi) zijn geïnteresseerd in de aanpak van 2SS en Aviagen EPI in het Innovatieprogramma Antibioticavrij pluimveeketen, ook als input voor de verdere ontwikkelingen in het marktconcept. De laatste weken is er veelvuldig overleg geweest over dit onderwerp. 2SS wil de ervaringen met het Innovatieprogramma gebruiken bij de verdere ontwikkelingen van deze keten richting antibioticavrije productie. 16 Pagina 15

Pagina 17

Heeft u een spaarprogramma, onlinepublisher of digitale kranten? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus bladerbaar maken.

657 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication