80 Natuurmonumentje spelen Aanleiding IJsfontein heeft een tijdje terug een serious game ontwikkeld voor Shell. Doel hiervan is om medewerkers of andere geïnteresseerden kennis te laten maken met de complexe organisatie en bijbehorende besluitvorming. In de game ben jij manager bij Shell en er wordt je gevraagd om beslissingen te nemen die van strategisch belang zijn voor de business van Shell. Hierdoor leer je de organisatie en business van Shell beter kennen en krijg je wellicht meer begrip voor de achterliggende problematiek waar het bedrijf dagelijks mee geconfronteerd wordt. Een vergelijkbare game zou ontwikkeld kunnen worden voor een natuurorganisatie, bijvoorbeeld Natuurmonumenten. Gevolg Mensen die de game spelen, krijgen meer gevoel bij besluiten die een organisatie als Natuurmonumenten moet nemen, waardoor een grotere verbondenheid ontstaat met deze organisatie. Dat zou uiteindelijk kunnen leiden tot grotere bewustwording tijdens een natuurbezoek, of wellicht tot hogere donaties. Boswachter spelen Aanleiding De huidige generatie jonge mensen is gewend om mee te doen en een opinie te geven. In veel van de activiteiten die door natuurorganisaties worden georganiseerd, worden omwille van natuurbehoud beperkingen opgelegd. Er zou een spelvorm ontwikkeld moeten worden die jongeren stimuleert om zelf mee te doen en besluiten te nemen, bijvoorbeeld door de verantwoordelijkheden van een boswachter op zich te nemen. Gevolg Jongeren die zich serieus genomen voelen, zijn best geïnteresseerd in natuur en willen ook een bijdrage leveren aan een verbetering van de natuur. Op die manier zou het bijvoorbeeld mogelijk moeten zijn om jongeren in een spelvorm te stimuleren om zwerfafval uit het bos te verwijderen. Pagina 79
Pagina 81Voor sportbladen, online reclamefolders en flyers zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw magazines.
607 Lees publicatie 248Home