Voorwoord Dit rapport is de derde in een reeks waarin InnovatieNetwerk op zoek gaat naar kansen voor de natuursector. In het rapport SWOT-analyse van de natuursector is geconstateerd dat de sector goud in handen heeft. De sector speelt diverse substantiële rollen die essentieel zijn voor het succes van de huidige én toekomstige Nederlandse economie. Het is hiervoor wel noodzakelijk om kritisch te kijken naar de huidige stand van zaken. De sector staat voor een aantal uitdagingen en het loont om te leren van oplossingen die in andere sectoren succesvol zijn gebleken. In het rapport Inspiratie voor de natuursector is al aangegeven dat dit inkijkje in andermans keuken enorm veel nieuwe inzichten heeft opgeleverd. Wanneer de sector in staat is om een nieuwe manier van denken én doen te ontwikkelen en toe te passen op een manier die bij natuurondernemers past, dan zal deze in staat blijven zijn vitale rollen te spelen voor de natuur. De sector staat daarbij voor de opdracht om nieuwe doelgroepen aan te spreken met producten en boodschappen die passen bij die doelgroepen. In dit rapport zijn we samen met enkele creatieve bureaus op zoek gegaan naar concepten die zich richten op het toegankelijker maken van natuur voor diverse bestaande en nieuwe doelgroepen. Dit is een exercitie die niet altijd even gemakkelijk of voor de hand liggend is, maar steeds weer blijkt dat het denken buiten de gebaande paden kan leiden tot verrassende concepten met grote potentie. InnovatieNetwerk wil graag met de natuursector en met andere sectoren de uitdaging aangaan om nieuwe doelgroepen op aansprekende manieren te bereiken. Dr. G. Vos, Directeur InnovatieNetwerk 3 Pagina 2

Pagina 4

Voor drukwerk, online sportbladen en gebruiksaanwijzingen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw flyers.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication