27 Kernactiviteiten De kern van wat Natuurtaxi biedt, is een vervoersoplossing in de stad. Het concept brengt mensen die een auto willen delen in contact met mensen die een auto willen gebruiken. Dit contact, maar ook planning, gebruik en betaling, vindt plaats via een app. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat Natuurtaxi helpt de natuur te beleven op momenten dat de consument dat wil. Partnernetwerk Om dit voor elkaar te krijgen, zullen initiatiefnemers naast eigen kerncompetenties ook bepaalde expertise of middelen van buitenaf moeten halen. Denk hierbij aan het eerdergenoemde parkeerbeheer in een stad. Maar de app, waarmee bijvoorbeeld een planning te maken is en een auto te openen, zal verkregen worden via een ICT-bedrijf dat hierin is gespecialiseerd. Daarnaast kan het handig zijn om een navigatiebedrijf te koppelen voor de routebeschrijvingen en een Payment Service Provider (PSP) voor de afhandeling van betalingen en afrekening van onderlinge financiële bijdragen. Ook zal een goede verzekeringspartner gezocht moeten worden die de eventuele schade dekt bij particuliere autodelers. Uiteraard is het van belang een samenwerking aan te gaan met terreinbeherende organisaties in de omgeving van de stad om de gids te vullen met evenementen, maar ook om de natuurbeleving ter plekke te kunnen garanderen. Kosten Door de opzet van het concept zijn de traditioneel grootste kostenposten van taxi’s, personeel en wagenpark niet nodig. Daarentegen zal een verzekering tegen schade, misbruik, boetes, en dergelijke van groter belang zijn dan bij traditionele taxibedrijven. Bovendien zitten hoge kosten in het bouwen en onderhouden van ICT platforms en apps. Om het concept bekend te maken, zal ook een aanzienlijke investering gedaan moeten worden in marketing en communicatie. Het schematische businessconcept is in Figuur 7 nog wat verder uitgewerkt. Pagina 26

Pagina 28

Heeft u een boek, page flip flash of digitale onderwijs catalogi? Gebruik Online Touch: jaarverslag van pdf naar digitaal converteren.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication