Er kunnen toegangskaartjes worden verkocht waarmee bezoekers toegang tot de wilgendoolhof krijgen. Dit vergt echter aanvullende investeringen. Er moet bijvoorbeeld personeel worden ingezet om bij de ingang van de doolhof een kaartcontrole uit te voeren. Een andere optie is dat de kaartcontrole wordt geautomatiseerd doordat bij de ingang een automatische slagboom of toegangspoort wordt geplaatst. Dergelijke faciliteiten kunnen echter hinderlijk zijn bij de oogst van de wilgen. Er kunnen activiteiten in en rondom de doolhof worden georganiseerd waar men voor moet betalen, zoals workshops, wedstrijden, bedrijfsuitjes, et cetera. Ook dit vergt aanvullende investeringen. Bij de horecagelegenheden op Zeumeren kunnen speurtochten worden verkocht waarmee men in de doolhof verschillende vragen moet beantwoorden. Om deze speurtochten extra aantrekkelijk te maken voor bezoekers, kan er een prijs aan worden verbonden. In recreatiegebied Zeumeren wordt alleen ‘entree’ geheven op auto´s. Voetgangers en fietsers hebben gratis toegang tot het terrein. Wanneer er geen aparte toegangskaartjes voor de wilgendoolhof worden verkocht, kan ervoor worden gekozen om het parkeertarief/toegangstarief voor auto’s te verhogen, zodat hiermee bezoekers met een auto ook betalen voor toegang tot de wilgendoolhof. Hiermee worden bezoekers met een auto wel extra zwaar belast in verhouding tot bezoekers die te voet en per fiets het gebied bezoeken. Tot slot kan de wilgendoolhof worden benut als unique selling point voor recreatiegebied Zeumeren. De aanleg van een wilgendoolhof kan extra mensen naar het gebied trekken die zorgen voor extra parkeerinkomsten en horeca-inkomsten. De aanleg van een wilgendoolhof op Zeumeren kan bijvoorbeeld het gebruiksseizoen verlengen, aangezien het gebied ook op minder zonnige/warme dagen bezoekers een leuke attractie biedt. 28 Pagina 33
Pagina 35Interactieve internet webshop, deze publicatie of verenigingsblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar uitgeven van digi cursussen.
593 Lees publicatie 246Home