GreenNest 1. Introductie InnovatieNetwerk (ministerie van EZ) heeft met de private stichtingen voor innovatie in de glastuinbouw (SIGN) en de gastvrijheidssector (STIRR) het initiatief genomen tot een icoonproject voor beide sectoren: GreenNest. GreenNest is een bijzonder groen hotel gecombineerd met een tuinbouwexperience. Het hotel gaat ca. 200 kamers tellen op 8.300 m2. De gehele experience strekt zich over ca. 10.000 m2. De gemeente Amsterdam ondersteunt het project en stelt een uitstekende locatie beschikbaar. GreenNest brengt Groen Geluk door een nieuwe belevingswijze te bieden van de kracht en pracht van het plantenrijk. Naast innovatieve producten zoals groene wand systemen valt onder de brand GreenNest het hotel- en leisure concept, dat we in dit document toelichten. In samenwerking met de gemeente Amsterdam is het GreenNest hotel & experience concept uitgewerkt voor een aantrekkelijke zichtlocatie aan de A9 in Amsterdam-Zuidoost, direct naast de vestiging van Ikea. De locatie is zowel met de auto als het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. Dit document beschrijft de achtergrond, het aanbod en de vraagstelling in het kader van de ontwikkeling van het GreenNest hotel- & experience concept. We nodigen marktpartijen uit mee te denken om dit project te realiseren. Wij geloven dat hotelgasten en dagrecreanten toe zijn aan een unieke manier van verblijf en vermaak. GreenNest biedt daarom: • Slapen in hanging lodges met uitzicht op het groen uit verschillende werelddelen en op Amsterdam • • • Interactieve beleving van groen met alle zintuigen Groen (fun)shoppen op een goed bereikbare locatie Een plek waar je gelukkig van wordt. Nederland is wereldwijd beroemd vanwege de sierteelt. Jaarlijks komen alleen al 800.000 mensen naar de Keukenhof, die slechts twee maanden geopend en lastig te bereiken is. Het onderscheidende profiel van GreenNest maakt het concept beter en breder exploitabel dan een gemiddeld investeringsproject op hotel- en leisuregebied. • • • • Het concept voldoet aan de vraag naar vernieuwing in de hotelbranche voor zakelijke en andere bezoekers De groene ambiance is niet slechts een decor voor de bezoekers, maar maakt essentieel onderdeel uit van (gescheiden) exploitaties op het gebied van: o o • Groene experience voor bezoekers uit de randstad metropool (B2C) Het project zal als architectonisch landmark gasten en bezoekers uit de gehele wereld trekken • Het project biedt een 24/7 belevingswereld in een zich sterk ontwikkelend en goed bereikbaar deel van Amsterdam Het unieke karakter en de vormgeving maken van het project een toekomstbestendige investering: • • De multifunctionele uitvoering met grote ruimtelijke vrijheden zorgt voor een brede basis in exploiteerbaarheid waarbij de unieke uitstraling topexploitanten en huurders zal aantrekken Door het “dubbele” gebruik van de verdiepingsvloeren ontstaat een gunstige bruto/netto-verhouding van het vastgoed waardoor de verhuurbaarheid boven het gemiddelde ligt Het constructieprincipe maakt toekomstige functieoptimalisatie tot zelfs gehele transformatie mogelijk zonder extra investeringen in de draagstructuur en afbouw. Hiermee zijn meerdere opeenvolgende exploitatieperiodes rendabel en realistisch Uiteraard is het gebouw gemaakt van en ingericht met duurzame materialen GreenNest is een aantrekkelijk concept voor gasten en bezoekers en een uitstekend project voor exploitanten en investeerders. Greennest Hotel - 5 Handel- en businesscentrum rondom producten en diensten van de sierteelt (B2B) Pagina 4
Pagina 6Heeft u een artikel, blue berry of e-catalogi? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus bladerbaar maken.
592 Lees publicatie 245Home