customer journey voor aankomst/reservering We zijn met de kinderen onderweg naar de GreenNest Experience in Amsterdam. Nog nooit geweest, maar wel heel veel over gelezen, gehoord en gezien. Het is een combinatie van een hotel met kas, grotendeels overdekt. Groen, biologisch en toch heel erg hip en er schijnt van alles te doen te zijn. Met name de toepassing van groen in de ruimtes schijnt spectaculair te zijn. Via internet hebben we kaarten besteld en de app geïnstalleeerd op onze smartphone zodat we de Experience ten volle kunnen beleven. We zijn benieuwd! aankomst Op de snelweg bij Amsterdam zien we GreenNest al liggen. Wow! Imposant gebouw. Daar kun je niet omheen. We rijden vlot naar het hotel, prima instructies en signage. De parking bevindt zich onder het hotel, volledig weggewerkt en onzichtbaar. Als we uitstappen piept de smartphone. Een bericht. “welkom bij GreenNest!” en we zien tevens instructies waar we heen moeten voor ontvangst. ontvangst Als we aankomen zien we een gezellige drukte. Een drukte die in alles blijkt mee te vallen. “Jullie moeten de familie De Bruin zijn.” zegt een hostess vriendelijk, “Welkom in de GreenNest experience.” Ze geeft ons allemaal een bril en vraagt ons om die op te zetten. Het blijkt een interactieve bril te zijn, waarop we tijdens de Experience beeld, informatie, tekst en uitleg kunnen verwachten. “Cool dit!” zegt één van de kinderen. De hostess legt wat uit over de werking van de bril en nodigt ons uit in de lift. “Hier begint jullie experience” zegt ze. “Veel plezier!” De deuren van de lift sluiten en het blijkt hier ook echt te beginnen. We bevinden ons midden in een plant en maken er een soort reis van wortel tot bloem. Spannend en overweldigend. Je weet dat het niet kan, maar het voelt levensecht experience Als de deuren van de lift openen, stappen we uit in een dakpark met een waanzinnig uitzicht over de hele omgeving. Prachtig. We blijven een tijdje staan kijken en gaan dan op pad. Onze brillen geven ons instructies over de te volgen route en leggen ons continu uit wat we waarnemen. De Experience is eigenlijk een lange reis van bovenop het gebouw naar beneden. Verrassend is dat het gebouw als hotel dienst doet. Aan het plafond van de verschillende etages hangen hotelkamers. Het moet waanzinnig zijn om vanuit je hotelkamer zo in de biotopen te kunnen kijken. We lopen verder en doorkruisen allerlei gebieden. Van Afrika tot Scandinavië en van Azië tot de Middellandse Zee. Sommige stukken zijn overweldigend door wat je ziet, andere delen weer door wat je ruikt. De bril maakt ons opmerkzaam op allerlei zaken waar we met gemak overheen zouden kijken, en daardoor zien en ervaren we echt veel meer... Greennest Hotel - 22 Pagina 21
Pagina 23Scoor meer met een e-commerce shop in uw vaktijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden onderzoeksrapporten online.
592 Lees publicatie 245Home