schetsontwerp 3. Beschrijving project Het bijzondere aan het concept wordt de unieke manier van groenbeleving. Het groen vormt de essentie van de interactieve beleving en is daarin zo onderscheidend dat het hotel en de experience de place to be worden. Op de sociale media schrijft iedereen aan zijn of haar vrienden dat je er echt een keer geweest moet zijn. En ben je eenmaal geweest, dan wil je zeker terugkomen. Het hotel zal in trek zijn bij internationale bezoekers, zowel zakelijk als toeristisch. De tuinbouwexperience trekt veel bezoekers, die voor de bijzondere vormgeving en de unieke beleving komen. Met een 4D lift snelt de experience bezoeker naar de bovenste verdieping waarbij hij een virtuele reis door een plant maakt van de wortels naar de bloem. Boven – op 60 m hoogte – wacht hem een schitterend uitzicht over Amsterdam. Als de bezoeker zijn reis vervolgt passeert hij van boven naar beneden verschillende verdiepingen die zijn gethematiseerd naar de verschillende werelddelen en biotopen van onze aarde. Onderweg kan hij bijvoorbeeld theedrinken in een Chinese theetuin, een drankje laten mixen in de Scandinavische bosbessenbar, zijn eigen kleur samenstellen met behulp van een waaier van plantaardige grondstoffen, de bouwkwaliteit van bamboe testen, enzovoort. Beneden aangekomen maakt hij gebruik van het in het groen badende restaurant. De grootste biologische supermarkt van Nederland maakt onderdeel uit van het shopping gedeelte. Verderop hebben we een customer journey dieper uitgewerkt. De hotelbezoeker zal zich na een drukke dag ontspannen in een van de vele groene bars van het hotel, of hij kan zich terugtrekken op zijn verdieping. Overdag bezoekt hij het congrescentrum op de begane grond, vergadert in het groen of vertrekt naar het centrum van Amsterdam om andere toeristische attracties te bezoeken. Greennest Hotel - 10 Pagina 9

Pagina 11

Interactieve internet archief, deze uitgave of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar publiceren van e-reclamefolders.

592 Lees publicatie 245Home


You need flash player to view this online publication