35. Duurzame Sector Case for Change  Vraag : vakantie wordt steeds meer gezien als impulsaankoop. Klant zoekt beleving en inspiratie. Het unieke avontuur, verschuiving offline naar online. Dit proces wordt nu versneld door de economische crisis.  Aanbod: Reizen/vakantie steeds meer commodity. Steeds meer niches, steeds meer divers aanbod wat betreft aanbieders maar ook wat bestemming betreft. Instabiliteit van belangrijke vakantieregio’s, versmelting/vermenging van sectoren (wellness/health, vakanties bv.). Minder pakketreizen en meer ‘ bouwsteenreizen’ , door consument zelf in elkaar geknutseld. Meer rechtstreekse verkoop aanbieder/klant zonder tussenkomst van derde partijen.  Prices: Regulering: loopt achter bij marktontwikkeling. Internetbedrijven houden zich niet aan grenzen en ontlopen Europese- en nationale regelgeving. Level Playing field ontbreekt. Techniek: voorthollende technologische ontwikkeling maakt sterke personalisatie mogelijk, nieuwe kanalen ontstaan en oude vallen af. Sterke verschuiving naar online.  Infrastructuur: opkomst regionale luchthavens. Innovaties lastiger in sector die wordt gekenmerkt door kleinschaligheid van bedrijven. Human Capital:. andere kanalen, andere benadering klant vergt andere competenties van medewerkers  Omgeving: Duurzaamheid steeds meer item. Opkomst sociale netwerken. Vergrijzing. Nieuwe mogelijkheden om klant te benaderen door nieuwe ITmogelijkheden. Toename mobiliteit Vergezicht Meest duurzame sector willen zijn. Transitie Icoonprojecten  Vrije tijdssector uit de ‘fun’-hoek.  Kleinschaligheid van bedrijven is belemmering als het gaat om investeringscapaciteit in IT.  Duurzaamheid  Aantonen maatschappelijke- en economische relevantie van de sector: weg uit fun-hoek  Governance: Europese regelgeving  Nieuwe consumenten/nieuwe medewerkers  Innovaties 36. Benutting Landschap Case for Change Landschap als Unique Selling Point.. Nederland heeft een prachtig landschap, waar veel mensen gebruik van maken. We kunnen dit nog beter benutten. Bijvoorbeeld door meer te doen met streekproducten; dat heeft veel positieve gevolgen voor de regionale economie. Het helpt ook onze agrarische sector gezond te houden, en het speelt in op de wens van de gastvrijheidsconsument om authenticiteit te beleven. We kunnen nog veel meer doen om landschap te 78 Pagina 81

Pagina 83

Scoor meer met een webshop in uw drukwerk. Velen gingen u voor en publiceerden publicaties online.

588 Lees publicatie 242Home


You need flash player to view this online publication