GreenNest 1. Het voorstel Het Innovatienetwerk heeft een ontwerpteam ingezet om een verrassend concept te ontwikkelen voor een groen hotel met een interactieve beleving. Als leden van dit team hebben we dit concept uitgewerkt en The GreenNest gedoopt. Het is een voorstel voor een bijzonder niche hotel gecombineerd met een tuinbouwexperience. Als resultaat van de uitstekende samenwerking met de gemeente (Projectburo Zuidoostlob) is het concept nu geprojecteerd op de vrije locatie aan de A9 tussen Ikea en Cisco in Amsterdam Zuidoost, en vastgelegd in dit ambitiedocument. Het document dat u nu in handen heeft geeft de stand van zaken van de conceptontwikkeling weer en beschrijft het proces dat we tot nu toe hebben doorlopen. Het bijzondere aan het project wordt de unieke manier van beleving van het “groen”. Het groen is geen decor, maar vormt juist de essentie van de interactieve beleving. Het zal zich daarin zo onderscheiden dat het hotel en de experience een “place to be” worden. Op facebook schrijft iedereen aan zijn of haar vrienden dat je er echt een keer geweest moet zijn. Het hotel zal in trek zijn bij internationale bezoekers, zowel zakelijk als toeristisch, en de experience trekt vele bezoekers die komen voor de bijzondere vormgeving en de unieke experience. Met een 4D lift snelt de experience bezoeker naar de bovenste verdieping waarbij hij een virtuele reis door een plant maakt van de wortels naar de bloem. Boven – op ca. 60 m hoogte – wacht hem een schitterend uitzicht over Amsterdam. Van boven naar beneden passeert hij verschillende verdiepingen die thematisch zijn ingericht naar analogie van de verschillende werelddelen en biotopen van onze aarde. Onderweg kan hij bijvoorbeeld theedrinken in een Chinese theetuin, een drankje laten mixen in de Scandinavische bosbessenbar, zijn eigen unieke kleur samenstellen met behulp van een waaier van plantaardige grondstoffen, de bouwkwaliteit van bamboe testen, enzovoort. Beneden aangekomen zal hij zijn belevenis afsluiten met een bezoek aan het restaurant of in het shopping gedeelte producten kopen of bestellen die gebaseerd zijn op de grondstoffen die hij op zijn reis door de experience heeft gezien.De hotelbezoeker zal zich na een drukke dag ontspannen in een van de vele groene bars van het hotel, of hij kan zich nog even terugtrekken op zijn verdieping, waar zijn kamer is uitgevoerd als een lodge passend bij het biotoop waar hij tijdens dit verblijf logeert. De bezoeker kan op verschillende manieren kennismaken met de GreenNest. Bijvoorbeeld met een kort verblijf rond lunchtijd of op vrijdagmiddag na het werk in de parkachtige omgeving van het project. Dan wordt hij direct verleid tot een bezoek van een dagdeel om de experience te beleven, met of zonder kinderen. Een verblijf van een paar nachten in het hotel gaat er dan later zeker van komen. Internationale gasten boeken het hotel rechtstreeks. Ze zijn onder de indruk van de groene oase waarin ze kunnen verblijven na hun zakelijke of toeristische bezigheden, en betalen hier graag iets meer voor. Voor het hotel en de tuinbouwexperience zijn zo meerdere doelgroepen te bedienen. De uitwerking daarvan wordt momenteel opgepakt. Greennest Hotel - 5 Pagina 4

Pagina 6

Voor boeken, online onderwijs catalogussen en reclamefolders zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw flyers.

582 Lees publicatie 237Home


You need flash player to view this online publication