project De uniciteit van het hotel en tuinbouwexperience concept “GreenNest” wordt bepaald door een drietal elementen: – Om te beginnen vormt het gebruik van planten en gewassen in de inrichting en aankleding geen decor maar is wezenlijk onderdeel van de beleving. Dit vindt plaats doordat de bezoeker de schoonheid van de groene entourage ervaart met zijn zintuigen, maar ook doordat hij de mogelijkheid tot interactie ermee heeft (bv. zelf een bloem planten of thee plukken) – Vervolgens is de thematiek van de oorsprong en bestaansreden van de Nederlandse tuinbouw uitgewerkt door producten uit de flora van verschillende biotopen of werelddelen als inspiratie voor de vormgeving te kiezen. Met elk product wordt een verhaal verteld over het economische maar ook culturele belang ervan voor de tuinbouwbranche. Zo zijn de bloemen die uit de hele wereld stammen (zoals tulpen uit Turkije) inmiddels een belangrijk export product geworden. Daarnaast heeft het gebruik van uitheemse kleuren en smaken afkomstig van plantaardige grondstoffen onze cultuur in Nederland aanzienlijk verrijkt – De beleving wordt vervolgens nadrukkelijk versterkt doordat we voor de verblijfsfunctie afstappen van het traditionele hotelkameridee, maar de hotelvertrekken uitvoeren als lodges die als het ware “zweven” in het gebouw. GreenNest toont met de verschillende werelddelen verspreid over de verdiepingen in een gebouwcomplex een verticale stapeling van landschappen, en kan als het ware worden beschouwd als een permanente Floriade. Een unieke kans om de Nederlandse tuinbouw onder de aandacht te brengen van de miljoenen bezoekers die Amsterdam elk jaar trekt. Het is een belangrijke meerwaarde dat dit kan, zonder dat elke 10 jaar opnieuw de uitdagingen moeten worden aangegaan van de grootschalige gebiedsontwikkeling van een reguliere Floriade. Behalve de beleving zal ook de educatieve kant van de experience van grote waarde zijn voor de bezoekers met tal van maatschappelijke achtergronden. Juist in het naar monofunctionaliteit neigende kantorengebied van Amsterdam Zuidoost, brengt GreenNest leven in de brouwerij en zorgt voor de dringend gewenste verkleuring zowel qua functie als qua stedenbouwkundige beleving. De ambitie qua concept en vormgeving is zeer hoog. De bedoeling is dat alleen het gebouw al een sterk bezoekmotief oplevert. Het zal daarom ongetwijfeld meer toeristisch bezoek genereren, een welkome aanvulling naast de stroom zakelijke bezoeken en de grote aantallen bezoekers van Ikea. Als doelgroepen hanteren we: 1. De zakelijke hotelbezoekers 2. De leisure hotelbezoekers die voor een meerdaags bezoek naar Amsterdam komen 3. De bezoekers die alleen voor de tuinbouwexperience komen. Door het aantrekkelijke hotelconcept op deze goed bereikbare plaats zal GreenNest ook voor ontlasting van de te drukke hotels in het centrum zorgen, juist doordat het niet alleen een hotel is, maar een hotel en toeristische bestemming ineen. De aantrekkelijkheid voor de zakelijke bezoeker of congresganger is gegarandeerd, en waarschijnlijk zal dit een focus opleveren voor de interesses van internationale bezoekers met een tuinbouw gerelateerde achtergrond. Greennest Hotel - 20 Pagina 19
Pagina 21Voor spaarprogramma, online catalogi en relatiemagazines zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw boeken.
582 Lees publicatie 237Home