1. Inleiding 1.1 Doelstelling Dit (aanvullende) project geeft inzicht in de visie, aspiraties en mogelijkheden van marktpartijen zoals (groene) platforms, adviseurs en rentmeesters met betrekking tot crowdfunding in de NBL-sector. Hierbij wordt in beeld gebracht welke rol en inzet de marktpartijen zelf (denken te gaan) plegen, en welke randvoorwaarden en beperkingen er zijn die mogelijk een bredere aanpak vereisen. 1.2 Kader Dit onderzoek richt zich op het gebruik van het financierings- en communicatieinstrument crowdfunding ter realisatie van maatschappelijke en/of commerciële projecten, ontwikkeld door ondernemers, beheerders en/of particulieren die op directe of indirecte wijze een bijdrage willen leveren aan de duurzame instandhouding en duurzame verwaarding/benutting van de ‘groene’ omgeving (natuur, bos en landschap) in stad en land. Hieronder vallen dus zowel initiatieven van terreinbeheerders en (groene en niet-groene) ondernemers, als die van particulieren. 1.3 Aanpak In de periode van 24 mei tot en met 12 juni 2013 hebben acht gesprekken plaatsgevonden. De gesprekken hebben inhoudelijk richting gekregen op basis van de volgende vragen: 1. Wat is de eigen positie en het perspectief in deze markt? 2. Deelt men de analyse van de quickscan? 3. Wat gaat men (eventueel) zelf doen om de markt verder te ontwikkelen? 4. Welke randvoorwaarden en knelpunten worden gezien? 5. Wat doet men daar zelf aan; wat kan in samenwerking en/of door anderen gedaan worden? 6. Heeft men adviezen voor beheerders en/of brancheorganisaties? Binnen de groep zijn vier crowdfundingplatforms vertegenwoordigd (CrowdAboutNow, Fundaplant, Groenemarktplaats en Groenbeweegt), drie dienstverleners (Douw&Koren, 1 Pagina 6

Pagina 8

Scoor meer met een e-commerce shop in uw weekbladen. Velen gingen u voor en publiceerden PDF-en online.

574 Lees publicatie 227Home


You need flash player to view this online publication