7. Conclusies en aanbevelingen 7.1 Conclusies  Het potentieel van de NBL-sector voor crowdfunding wordt onderschreven;  Het merendeel van de partijen ziet voor zichzelf een rol;  Een aantal partijen is bereid te investeren (ontwikkeling en marketing);  Verschillende deelmarkten zijn te onderscheiden waarin verschillende coalities tot stand kunnen komen;  Expertise opgedaan in andere sectoren in combinatie met specifieke contacten en kennis van de NBL-sector lijkt een succesvolle combinatie te kunnen vormen voor een crowdfundingimpuls. 7.2 Aanbevelingen voor de impuls, gericht aan de sector  Begin met informatie, bewustwording en discussie in de NBL-sector;  Betrek medewerkers en beheerders, maar ook directies en besturen;  Werk in samenwerkingsverband aan de stimulering, initiëring, selectie en het voor crowdfunding op de markt brengen van (pilot)projecten;  Kies voor elke deelmarkt een eigen specifieke opzet en aanpak;  Test de mogelijkheden van zowel ‘zachte’ als meer commerciële projecten en vormen van crowdfunding;  Betrek de marktpartijen (buiten de sector) in de opzet en uitvoering bij de campagnes en de ontwikkeling en selectie van pilots. 23 Pagina 26

Pagina 28

Interactieve digitale rapport, deze boek of weekblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie omzetten van ehandleidingen.

574 Lees publicatie 227Home


You need flash player to view this online publication