7. Conclusies en aanbevelingen 7.1 Conclusies  Het potentieel van de NBL-sector voor crowdfunding wordt onderschreven;  Het merendeel van de partijen ziet voor zichzelf een rol;  Een aantal partijen is bereid te investeren (ontwikkeling en marketing);  Verschillende deelmarkten zijn te onderscheiden waarin verschillende coalities tot stand kunnen komen;  Expertise opgedaan in andere sectoren in combinatie met specifieke contacten en kennis van de NBL-sector lijkt een succesvolle combinatie te kunnen vormen voor een crowdfundingimpuls. 7.2 Aanbevelingen voor de impuls, gericht aan de sector  Begin met informatie, bewustwording en discussie in de NBL-sector;  Betrek medewerkers en beheerders, maar ook directies en besturen;  Werk in samenwerkingsverband aan de stimulering, initiëring, selectie en het voor crowdfunding op de markt brengen van (pilot)projecten;  Kies voor elke deelmarkt een eigen specifieke opzet en aanpak;  Test de mogelijkheden van zowel ‘zachte’ als meer commerciële projecten en vormen van crowdfunding;  Betrek de marktpartijen (buiten de sector) in de opzet en uitvoering bij de campagnes en de ontwikkeling en selectie van pilots. 23 Pagina 26

Pagina 28

Heeft u een spaarprogramma, magstream of online maandbladen? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus digitaal bladerbaar op uw website plaatsen.

574 Lees publicatie 227Home


You need flash player to view this online publication