7. Conclusies en aanbevelingen 7.1 Conclusies Het potentieel van de NBL-sector voor crowdfunding wordt onderschreven; Het merendeel van de partijen ziet voor zichzelf een rol; Een aantal partijen is bereid te investeren (ontwikkeling en marketing); Verschillende deelmarkten zijn te onderscheiden waarin verschillende coalities tot stand kunnen komen; Expertise opgedaan in andere sectoren in combinatie met specifieke contacten en kennis van de NBL-sector lijkt een succesvolle combinatie te kunnen vormen voor een crowdfundingimpuls. 7.2 Aanbevelingen voor de impuls, gericht aan de sector Begin met informatie, bewustwording en discussie in de NBL-sector; Betrek medewerkers en beheerders, maar ook directies en besturen; Werk in samenwerkingsverband aan de stimulering, initiëring, selectie en het voor crowdfunding op de markt brengen van (pilot)projecten; Kies voor elke deelmarkt een eigen specifieke opzet en aanpak; Test de mogelijkheden van zowel ‘zachte’ als meer commerciële projecten en vormen van crowdfunding; Betrek de marktpartijen (buiten de sector) in de opzet en uitvoering bij de campagnes en de ontwikkeling en selectie van pilots. 23 Pagina 26
Pagina 28Heeft u een spaarprogramma, magstream of online maandbladen? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus digitaal bladerbaar op uw website plaatsen.
574 Lees publicatie 227Home