was dat een enorme financiële tegenvaller. Daar voorzag de subsidie niet in, dus dat moest de stichting zelf zien te financieren. Daarbij kwam dat de exploitatie van de dagrecreatie nogal is tegengevallen. De ambities waren (veel) te hoog en de verwachtingen van bezoekersaantallen waren veel hoger geschat dan in werkelijkheid kan worden gerealiseerd. Bezoekersaantallen en entree Het bezoekersaantal van de Bostoren viel uiteindelijk tegen. Er was gerekend op 50.000 betalende bezoekers per jaar, maar dat werden er niet meer dan 7.000. Daarbij was gerekend met een toegangsprijs van € 7,50 voor volwassenen en € 5,- voor de kinderen, maar die prijzen bleken niet haalbaar. Mensen betalen geen € 25,- per gezin om op zondagmiddag een toren te beklimmen. De stichting heeft de toegangsprijzen al snel moeten aanpassen naar € 5,- en € 3,-. De bezoekersaantallen zijn nu weer in de stijgende lijn. Een passend horecaconcept Vastenhout: “Ook de exploitatie van de horeca was een tegenvaller. Er is met veel goede bedoelingen met het Sociaal Werkvoorzieningschap een bedrijf opgezet waar mensen terug moesten kunnen keren op de arbeidsmarkt, maar horeca is een vak. Alleen met een paar kopjes thee op de zondagmiddag kun je geen bedrijf runnen. Er was gemikt op een min of meer chic, romantisch theepaviljoen, maar dat brengt te weinig opbrengsten in het laatje. Het landgoed kreeg het met het toenmalige concept en personeel niet voor elkaar. Nu proberen we met een horecaondernemer de zaal op de rails te krijgen, met een nieuw concept en een nieuwe exploitant. Met feesten en partijen proberen we de cashflow op gang te krijgen. Daarnaast blijft het uiteraard een gezellig theepaviljoen waar de bezoekers hun kopje thee kunnen drinken.” 4 Pagina 9

Pagina 11

Scoor meer met een web winkel in uw maandbladen. Velen gingen u voor en publiceerden tijdschriften online.

573 Lees publicatie 226Home


You need flash player to view this online publication