Bijlage 1: Voorbeeldberekening tradiotionele verkoop en webmarket Tabel B.1 (volgende bladzijde) geeft indicatieve voorbeeldberekeningen voor kabeljauw en schol in de huidige en in de nieuwe businesssituatie in de visketen. Prijsberekeningen voor de webmarket in dit overzicht betreffen de verkoop aan consumenten. De afzet aan zakelijke klanten is niet in dit overzicht opgenomen. De cijfers in het overzicht laten zien wat de vissers meer kunnen ontvangen met behulp van de webmarket. Er is gebruik gemaakt van cijfers van factsheets van het LEI die door Kenlog nader zijn bewerkt. De inhouding voor de webmarket is 30% van de consumentenprijs, waarmee activiteiten als planning, administratie, facturatie, beheer, logistiek, management en marketing worden betaald. In de berekeningen is ervan uitgegaan dat naast samenwerking met de visafslag, ook wordt samengewerkt met de ‘betere’ detaillisten. Deze winkels worden beschouwd als partners die als afhaalcentra gaan werken, waarvoor zij een vergoeding ontvangen. In de nieuwe businesssituatie zullen de vissers zelf de verwerking moeten (laten) uitvoeren. Na aftrek van kosten voor extra werkzaamheden kan toch circa 35% meer marge worden gegenereerd door vissers. 43 Pagina 54

Pagina 56

Scoor meer met een webshop in uw club bladen. Velen gingen u voor en publiceerden catalogi online.

551 Lees publicatie 220Home


You need flash player to view this online publication