 Er is een grote diversiteit aan partijen die apps maken; veel apps zijn ontwikkeld door kleine organisaties of door individuele personen.  De informatie is versnipperd. Vaak bestaat een app uit informatie over één gebied of enkele gebieden. Gebruikers die informatie over een streek of over heel Nederland zoeken, worden hiermee niet bediend.  Apps worden door de natuursector vooral als communicatieinstrument gebruikt. De huidige terreinbeheerders zetten apps niet in als strategisch instrument om mensen bij hun terreinen/organisatie te betrekken en om informatie van de bezoekers/geïnteresseerden terug te krijgen. Deze observaties passen bij de fase waarin apps zich bevinden. Het is op dit moment voor de natuur- en recreatiesector nog pionieren, uitvinden wat er mogelijk is en leren over hoe apps kunnen bijdragen aan de doelstellingen van een organisatie. De geanalyseerde apps staan beschreven in de bij dit rapport behorende bijlage. Naast de Nederlandse apps zijn ook enkele buitenlandse apps beschreven, wordt kort ingegaan op (de kansen voor) Augmented Reality door middel van Layar en zijn, ter inspiratie, enkele populaire, niet-natuur-apps vertaald naar een natuurvariant. De quickscan leert dat er vele kansen zijn voor groene apps. Deze kansen en manieren om deze te verzilveren waren ook onderwerp van de gevoerde gesprekken. Hieronder wordt verder ingegaan op de ontwikkelingen rond apps, data en de mogelijkheden die dit biedt voor de natuursector. 4 Pagina 7

Pagina 9

Voor edities, online flyers en mailings zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw tijdschriften.

550 Lees publicatie 219Home


You need flash player to view this online publication