en reservaten, natuurontwikkeling, woningbouw, etc.) af wat het belang kan zijn van een vertellende natuur en hoe dit belang in en door de initiatieven van mensen tot zijn recht kan komen. Laat in je bewoordingen ook de vertellende natuur aan het woord komen, ook al is dat aanvankelijk misschien een abstracte exercitie. III Ruimte voor nieuwe verbindingen Schep structuren, randvoorwaarden en voedingsbodems waarin (nieuwe) verbindingen tussen mens en natuur kunnen ontstaan. Zég niet zozeer dat oikofilie belangrijk is, maar schep de kaders waarbinnen het kan ontstaan en groeien. IV Natuur als verbinder Laat natuur de cross-over zijn om bruggen te slaan tussen wonen, werken, zorgen, leren, leven, recreëren, etc. Stimuleer lokale initiatieven die de verbinding tussen mens en natuur versterken. V Eigenaarschap en verantwoordelijkheid Schep voorwaarden waarbinnen mensen zelf de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor natuur. Denk aan nieuwe vormen van eigenaarschap en nieuwe vormen van verantwoordelijkheid. VI Nederland Natuurverhalenland Profileer Nederland als gidsland in natuurverhalen. Natuurmanagement als exportproduct. VII Alle beleid is natuurbeleid Geef je bij elk beleid en elke bestemming rekenschap van natuur en tijdelijkheid. 41 Pagina 41
Pagina 43Interactieve web magazine, deze boek of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar publiceren van digitale publicaties.
541 Lees publicatie 215Home