11.2. Taken en rollen van de Stadsbuurderij 11.2.1 Het ontwikkelen van nieuwe initiatieven De Stadsbuurderij zal zich opstellen als aanjager en trekker van de beoogde ontwikkelingsrichting en wil zich als ontwikkelaar in toenemende mate overbodig maken. In de ontwikkelfase zal een verschuiving plaatsvinden in de accenten van het werk. De Stadsbuurderij levert duidelijke resultaten op:. 1. Opzetten van de boerencoöperatie+ a. het pilot gebied van de Amsterdamse Oregional 2.0; 2. Opzetten van een stadsboerderij voor burgers op basis van collectief eigendom; 3. Opzetten van een horecacollectief; 4. Stimuleren van het opzetten van een centrale streekwinkel in Tuinen van West; 5. Waarborgen van de breedte van het assortiment in de voedseltuin; 6. De selectie van kapitaal krachtige en duurzame ondernemers, met visie en ambities die passen binnen het concept; 7. Begeleiden bij de ontwikkeling van individuele ondernemers, voor zover die passen en wenselijk zijn binnen de ontwikkeling van het totaal concept van de Stadsbuurderij; 8. Opzetten van de praktijktuin i.s.m. lokale kennisinstellingen; 9. Onderzoek doen naar en het initiatief nemen tot het opzetten van een lokaal energie bedrijf; 10. Onderzoek doen naar en het initiatief nemen tot hergebruik lokale afvalstromen; 11. Uitwerken van de Stadsbuurderij tot een actieve gebiedsmanagement organisatie die het duurzame beheer van Tuinen van West aanstuurt. 11.2.2 Operationeel managen en aansturen van initiatieven in ontwikkeling De Stadsbuurderij is tevens verantwoordelijk voor de aansturing van een aantal gezamenlijke taken en initiatieven, die vragen om een onafhankelijk partij/persoon die dedicated tijd besteed aan deze werkzaamheden: 1. Marketing communicatie van Tuinen van West: bekendheid genereren en laden van het Tuinen van West merk en communiceren over gezamenlijke initiatieven; 2. Managen van de eerste fase van de boerencoöperatie+ en alle daarbij behorende taken a. Verkoop inspanningen, marketing communicatie b. Transport en distributie van goederen c. Facturering en administratie d. Advies en duurzaamheids certificering e. Begeleiden productontwikkeling f. Het aanspreekpunt zijn voor scholen, dagtoeristen etc. 3. Bouwen/laden van het merk Tuinen van West en de uitstraling van het gebied; 4. Organisatie en marketing communicatie van de evenementen; 5. Adviesfunctie richting de overheid over exploitatie van het gebied, in termen van functies, selectie van nieuwe ondernemers etc. Mogelijk i.t.v. taakstellende opdrachten voor bijvoorbeeld het aantrekken van specifieke ondernemers in Tuinen van West; 6. Organisatie en aansturing van dagelijks onderhoud van natuur‐ en recreatieterrein in het gebied – gefaseerde transitie naar gebiedsmanagement; 60 Pagina 59

Pagina 61

Scoor meer met een online shop in uw catalogi. Velen gingen u voor en publiceerden uitgaven online.

544 Lees publicatie 213Home


You need flash player to view this online publication